Ačkoliv je patrná určitá únava z prázdných gest v oblasti diverzity a inkluze, širší veřejnost nadále podporuje marketingové úsilí vykazující široké spektrum americké diverzity.
Jak se dalo očekávat, počet lidí, kteří podporují inkluzivní marketing, se zvyšuje s klesajícím věkem. Ale i tak se 70 % lidí z generace Baby Boomers domnívá, že by firmy měly realizovat inkluzivní marketing, a to vždy, nebo alespoň částečně.
Hlavní výhrada k těmto údajům: Průzkum také zjistil, že navzdory těmto silným preferencím je rozmanitý marketing jedním z nejméně důležitých faktorů, pokud jde o rozhodování zákazníků o nákupu.
Pouze 18 % respondentů průzkumu uvedlo, že diverzita a inkluze v marketingu je pro ně při rozhodování o tom, kde budou nakupovat a co si koupí „velmi důležitá“. To tuto odpověď řadí – spolu s odpovědí „Vyznává podobné hodnoty jako já“ – na předposlední místo na žebříčku 17 faktorů, na které se společnost Morning Consult dotazovala. Na nižších příčkách se umístily pouze odpovědi „Firma sleduje iniciativy v oblasti životního prostředí nebo udržitelnosti“ (17 %) a „Firmu mi doporučili přátelé, členové rodiny nebo mí oblíbení influenceři“ (16 %).
Hlavní faktory nákupního rozhodování spotřebitelů jsou výrazně praktičtější: faktorem číslo jedna je cena (44 %), za ní následuje existence výrobků skladem (39 %) a bezpečné nákupní prostředí (39 %).
Pouze 28 % všech Američanů uvedlo, že v uplynulém měsíci nakoupili na základě skutečnosti, že je marketing inkluzivní. Toto číslo je však zajímavější, když se blíže podíváme na demografické rozdělení.
Jak je vidět, tato čísla jsou zkreslena bělochy a staršími dospělými, kteří se neřídí rozmanitostí v marketingu. Když se však podíváme konkrétněji na publikum generace Z, hispánské a černošské publikum, vidíme, že se objevují jiné trendy.
Ačkoli diverzitní marketing u žádné z těchto skupin nepřekonal hranici 50 %, ve všech případech se jí přiblížil: 47 % dospělých z generace Z, 41 % Hispánců a 42 % černošských respondentů uvedlo, že učinili nákupní rozhodnutí na základě závazku realizovat reklamu podporující diverzitu a inkluzi.
Co to znamená
Stručně řečeno, tato čísla vypovídají o něčem, co by dobří komunikátoři a marketéři již měli vědět: náš obsah by měl odrážet naše publikum.
V případě bělochů to tak většinou je. Závěry studie z roku 2022 ukazují, že 72,5 % herců v digitálních reklamách a videoreklamách jsou běloši a osoby, které nejsou hispánského původu, přestože tato demografická skupina tvoří jen 59 % americké populace.
Ale pro ty, kteří nejsou tak zvyklí vídat v marketingu, reklamě a komunikaci lidi, kteří vypadají jako oni, může mít skutečnost, že vidí odraz sebe sama, významný vliv na nákupní rozhodnutí.
Když se tedy ptáte, jakou fotografii z fotobanky byste měli použít u určitého článku nebo který influencer bude mít nejlepší ohlas u vašeho publika, zastavte se a přemýšlejte o publiku, které chcete oslovit. Ukazování různorodých lidí v marketingu je široce oblíbené napříč demografickými skupinami a může zvýšit počet nákupních rozhodnutí zejména u mladších demografických skupin a osob s barevnou pletí.
Celou zprávu Morning Consult si můžete přečíst zde.
Zdroj: prdaily.com