Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM

SYSTEM1: CO JE TAJEMSTVÍM ÚSPĚŠNÉ TELEVIZNÍ REKLAMY? VYTRVALOST A DŮSLEDNOST

7. 10. 20247. 10. 2024
Reklama v televizi je nákladná a může být riskantní, zejména pro ty, kdo s tímto médiem pracují v marketingovém mixu poprvé. Ale nová analýza společnosti System1, která zkoumala 500 reklam dokazuje, že vytrvalost a důslednost jsou účinnou kombinací pro dosažení výsledků.

Výzkum, na kterém spolupracovala platforma pro efektivitu kreativity System1 a vysílací společnost ITV, tvoří základ publikace Break Through, průvodce pro firmy, které chtějí vstoupit do moderní televizní reklamy.Společnost System1 analyzovala 500 reklam od 169 podniků, které inzerovaly v databázi ITV. Všechny reklamy byly vysílány v letech 2020 až 2024 a žádný z podniků neinzeroval v televizi v posledních 20 letech. Výzkum použil metriky Test Your Ad společnosti System1 - Star Rating (předpověď dlouhodobého růstu tržního podílu); Spike Rating (krátkodobý prodejní potenciál); a Fluency Rating (síla rozpoznatelnosti značky) - aby zjistil, jak dobře si vedly po kreativní stránce. Testovala také emocionální odezvu na reklamy a vývoj metrik účinnosti v průběhu tří let. Zpráva obsahuje také informace o měření a plánování médií.

Proč je televizní reklama důležitá?


I když je mediální prostředí stále více roztříštěné, televize má stále potenciál oslovit každý týden 90 % dospělé populace ve Velké Británii. Má jedinečnou sílu pro rozšíření dosahu a hloubky pozornosti a je jedním z nejlepších způsobů, jak spojit publikum se značkami, a to i přes vysoké náklady. Podle nedávného výzkumu společnosti WARC by měla televize zabírat nejméně 45-50 % rozpočtu značky, aby ovlivnila její cenovou sílu a ziskovost.

Zjištění:



  • Nové televizní reklamy jsou stále účinnější: V roce 2020 měly nové reklamy v televizi v klíčových ukazatelích „nízké“ hodnocení a průměrný počet hvězdiček 1,7. V roce 2024 tyto reklamy nyní dosahují „mírného“ hodnocení ve všech metrikách a průměrný Star Rating je 2,4, což je stejný průměr jako ve Velké Británii.

  • Konzistence zvyšuje výsledky: Po třech letech se průměrné hodnocení Star Rating zvýší z 2,3 v prvním roce na 2,4 ve druhém roce a 2,6 ve třetím roce, čímž překoná britský průměr.

  • Trpělivost se vyplácí: I když nové televizní značky mohou zpočátku zaostávat za televizním průměrem v krátkodobém prodejním potenciálu (Spike Rating) a rozpoznatelnosti značky (Fluency Rating), vytrvalost a důslednost nakonec vedou k většímu povědomí o značce, silnějším výrazným přednostem a většímu obchodnímu potenciálu.


Kdo to dokázal nejlépe?


Nejlepší příklady ve své třídě má několik značek, včetně Shaken Udder a Butternut Box. Hvězdou je však Childs Farm, která vyrábí řadu výrobků pro péči o citlivou pokožku dětí. V analýze zprávy získala za svou reklamu hodnocení 5,7 hvězdičky, hodnocení 1,46 špičky - obojí je považováno za výjimečné - a 85 % plynulosti.
„Tento nový výzkum ukazuje, že i značky, které dosud v reklamě nepůsobily, mohou být, pokud správně zvolí kreativu, uvedeny do populární kultury a jejich ziskovost v dlouhodobém horizontu poroste.“

dodal Jon Evans, Chief Customer Officer, System1.

Čerpáno z System1, ITV, WARC.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...