Výsledkem roční studie společnosti Beano Brain, která vychází z více než 200 hodin osobních rozhovorů a průzkumu mezi 2 000 rodiči, je zpráva Raising Alpha: How Millennial Parenting is Impacting the Next Generation.
Zpráva ukazuje, že vliv digitálního prostředí ovlivňuje chování i postoje novodobých rodičů.
„Mileniálové jsou skutečně první generací, která vychovává děti mezi všemi radami i odsuzováním na sociálních sítích. A mají ohromující pocit, že jsou rodiči pod tlakem, vystaveni kontrole ostatních v reálném životě nebo srovnávání na sociálních sítích,“
vysvětluje Helenor Gilmour ze společnosti Beano Brain.
Jedním z důsledků je, že si osvojují jiný styl výchovy, než jaký sami zažívali v dětství - a to má dopad na vše od mediálních návyků rodičů i dětí až po značky, které si vybírají.
Zajímavá zjištění:
- 75 % rodičů mileniálů se snaží držet své děti co nejdéle mimo sociální sítě.
- Mileniálové v roli rodičů pociťují vliv influencerů, přičemž 45 % z nich uvedlo, že se díky influencerům z řad celebrit „cítí špatně“.
- 77 % rodičů dává přednost času strávenému s dětmi před karié
- Podle 81 % mileniálů je důležitější být šťastný než „úspěšný“.
- 53 % rodičů mileniálů věří, že tato generace pomůže vyřešit problémy způsobené předchozími generacemi - toto téma má kořeny v obavách rodičů o planetu a svět, který jejich děti zdědí.
„Rodiče chtějí, aby značky pomáhaly jejich dětem být občany budoucnosti, ale neměly by zapomínat na hravost a zábavu s opětovným zaměřením na štěstí jako konečný cíl.“ Helenor Gilmour, ředitelka pro insight a strategii, Beano Brain
Zdroj: warc.com