Tento týden se egtabite zaměřuje na projekt, který realizovala společnost ViacomCBS ve spolupráci s Global TV Group.
Bližší pohled
Projektu, jehož cílem je osvětlit, jak a proč diváci na celém světě sledují televizi, se prostřednictvím více než 60 hodin filmové stopáže zúčastnilo 10,000 respondentů ve věku 13 - 54 let z 10 různých zemí (Austrálie, Argentina, Německo, Maďarsko, Mexiko, Polsko, Španělsko, Thajsko, Velká Británie a USA). Za použití GoPro kamery, etnografického výzkumu domácností a online průzkumu společnost ViacomCBS zjišťovala, jak se dnes spotřebitelé dívají televizi.
Globální poznatky o spotřebitelích
Hlavní poznatky tohoto rozsáhlého výzkumu jednoznačně prokázaly nepopiratelnou moc televize. Za prvé, lidé po celém světě mají televizi raději než dříve, protože je v centru jejich života. Televize je dostatečně velká a má tolik nuancí, že si v ní každý něco najde. Je vnímána jako společník, sjednotitel a zdroj inspirace. Jeden z německých respondentů řekl:
„Pro mě je televize skvělý prostředek pro inspiraci a zábavu.“
Zatímco 69 % respondentů má pocit, že televize je nevyhnutelnou součástí jejich každodenního života, 70 % tvrdí, že je důležitým zdrojem zábavy.
Televize je také větší a lepší než dřív, a to z hlediska obsahu spíše než zařízení nebo platforem, jejichž počet v posledních letech narůstá. 62 % všech respondentů definuje televizi jako „televizní pořady a filmy“. Vnímají televizi jako obsah, nikoli jako nástroje, které používají, aby se ke svým pořadům a filmům dostali.
Za třetí, lidé používají televizi, aby zmírnili stres a po únavném dni se uvolnili. Ale množství obsahu, který mají diváci k dispozici, je nepřeberné. Vyhledávání obsahu je časově náročné a otravné, hlavně v případě VOD služeb. Proto publikum hledá divácké zážitky, které jsou jednoduše a bez problémů dostupné a umožňují jim okamžitý přístup k oblíbenému obsahu. Pokud tomu tak není, diváci se uchýlí ke sledování filmů a pořadů, které znají. Respondenti připouštějí, že se příležitostně vracejí k lineární televizi, aby si zjednodušili výběr.
Televize nás hýčká, stmeluje a rozšiřuje nám rozhled
Projekt ukázal, že některé divácké zvyky zůstaly stejné. Bez ohledu na to, že se tvářnost televizního prostředí mění, televize i nadále uspokojuje naše hluboko zakořeněné potřeby.
Televize nás stále hýčká, dává nám zapomenout na rušný život a uspokojuje naši potřebu odreagovat se. Slouží jako báječný únik a dává divákům „čas jen pro sebe“.
Kromě nabídky času na vlastní odpočinek také slouží jako silné společenské pojítko, které diváky sbližuje. Lidé dávají přednost kvalitnímu trávení času spolu s blízkými přáteli a rodinami při sledování televize, vaření a povídání. Stále se nejraději scházejí v obývacím pokoji s velkou televizí. Televize nám také otevírá obzory.
Lidé se dívají na pořady z celého světa, kde se objevují různé kultury, což jim dává větší rozhled. Televize jim umožňuje učit se nové věci a získat čerstvý pohled na svět. Jeden z respondentů řekl:
„Připadá vám, že jen sedíte a nic neděláte, ale ve skutečnosti poznáváte svět a vyrážíte na cesty.“
„Náš průzkum ukazuje, že žijeme ve zlaté (nebo dokonce platinové) éře televize. Televize už není omezena na jednu domácí obrazovku - dnešní televize je koncepce pro spotřebitele a ta zítřejší bude důležitější než kdy dřív,“ říká Christian Kurz, senior viceprezident, Global Consumer Insights, ViacomCBS.
„Výzkum ukazuje, že zatímco televize nadále uspokojuje mnoho zásadních potřeb, jako jsou osobní požitky, pospolitost a rozšiřování obzorů, spotřebitelé stále více prahnou po tom, aby se ke svým diváckým zážitkům dostali snadno a pohodlně.“
Máme rádi televizi
Závěrem projekt společností ViacomCBS a Global TV Group ukázal, že je dnes televize ještě oblíbenější než dřív, je větší a lepší než v minulosti a také složitější. Ať už ji sledujeme jako společenský rituál, abychom si na chvíli vyčistili hlavu nebo se poučili, zůstává v dnešním složitém světě tím nejlepším prostředkem pro relaxaci a uvolnění.
Zdroj:egta.com