Představte si svět, kde je každý článek šitý na míru vašim zájmům, kde každý vizuál a video obsah je natolik personalizovaný, že máte pocit, jako by byl vytvořen přímo pro vás. Zní to jako sci-fi? Možná ne na dlouho. S nástupem umělé inteligence se svět obsahu a marketingu mění doslova před očima. Ale jaká bude role člověka v této nové éře? Zůstaneme pouze správci AI nástrojů, nebo stále budeme hrát klíčovou roli v tvorbě poutavého a inspirativního obsahu? Na to jsme se zeptali řečníků letošní konference ContentX.
Robotický obsah generovaný AI naráží na své limity
Umělá inteligence rozhodně představuje užitečný nástroj, který dokáže generovat texty, obrázky, dokonce i celé webové stránky. Může nám ušetřit spoustu času a energie při rutinních úkolech nebo analýze velkého množství dat.
I přes svůj pokrok AI stále nedokáže plně nahradit lidskou kreativitu. Chybí jí empatie, emoce a schopnost vyprávět příběhy a porozumět jemným nuancím lidského jazyka. AI může vytvořit text, který je sice gramaticky správný, ale postrádá duši.
Trefně odklon od generického AI obsahu shrnuje Jam Ambrož, UX Director ve VML: „Začne panovat únava z robotického obsahu a vznikne poptávka po AI free contentu. Podobně jako dnes lidé preferují osobní zákaznickou péči nebo potraviny bez éček.“
I když umělá inteligence převezme některé úkoly, lidský přínos v obsahu a marketingu zůstane nenahraditelný. Na čem se marketingoví odborníci shodují je, že jedině lidé přinášejí do tvorby obsahu tyto faktory:
- Kreativitu: Zejména schopnost vytvářet originální nápady a myšlenky.
- Empatii: Dokážou porozumět potřebám a emocím své cílové skupiny.
- Kritické myšlení: Mají schopnost vyhodnotit výstupy AI a rozhodnout, co je vhodné použít.
- Strategické řízení: Umí vytvářet obsah, který je v souladu s celkovou marketingovou strategií.
Za kvalitní obsah si připlatíme
V době přehlcení generickým obsahem si čím dál více uživatelů bez problému za kvalitní a přínosný obsah zaplatí. Zakladatelka Forendors Denisa Hrubešová k tomu říká: „Za obsah jsou Češi opravdu ochotní platit. Hlavně za podcasty a obsahové newslettery.“
Do budoucna vnímá jako pozitivní také fakt, že nastává odklon od generických AI textů ke skutečně užitečnému obsahu, který vzniká pro lidi a saturuje jejich potřeby.
I v době, kdy se spoléháme na technologie, zůstává totiž klíčový právě lidský faktor. A především schopnost budovat vztahy, vyprávět příběhy a chápat potřeby uživatelů.
O tom mluví také František Suchan, spoluzakladatel a ředitel obsahu Bez frází, který se na své přednášce zaměří právě na autentičnost ve vyprávění příběhů: „V prostředí, ve kterém se pohybuji, tedy ve vrcholovém sportu, se organizace postupně otevírají a ukazují, co se děje za kulisami, které do té doby divák neměl šanci vidět.“
Díky sociálním sítím dokážeme také mnohem rychleji reagovat na aktuální dění. „Je neuvěřitelné, jak rychle dokážou lidi vytvořit zábavný obsah kolem nejnovějších zpráv, konkrétně ve světě, který často působí ohromujícím dojmem. Například během Olympijských her byla ta práce s meme opravdu bombastická – kreativní, aktuální, prostě čistá zábava,“ dodává Mike Martin Chief Creative Office z Ogilvy.
A zábavnému obsahu se budou ve své přednášce věnovat také Vilém Franěk a Jan Cón, kteří tvoří základ týmu Martina Mikysky známého jako Mikýř. Promluví mimo jiné i tom, jak se připravovala komunikace Mikýřovy účasti v Surivoru a jestli měli v plánu trollit Novu. Navíc se pochlubí také čísly z crossmediální kampaně.
Obsahová konference ContentX proběhne 2. 10. 2024 v prostorách WPP Campusu na Praze 7. Řečnící během 12 přednášek předají informace o tvorbě, řízení i vyhodnocování obsahu. Kromě toho proběhne více než deset workshopů, kde bude možné si různé marketingové disciplíny vyzkoušet. Další informace jsou na webu akce, kde lze zakoupit i vstupenky.
Zdroj: mediaguru.cz