Pořady na placených internetových video kanálech (SVOD) jako Netflix či HBO Max sledovalo v Česku v letošním roce 22 % osob starších 16 let, což je o 7 procentních bodů více než o rok dříve. Absolutně to představuje 1,9 mil. lidí (meziročně +35 %). Ukazují to nová data Českého statistického úřadu (ČSÚ).
ČSÚ konstatuje, že k velkým meziročním nárůstům v oblibě těchto kanálů došlo i v předchozích letech, kdy mezi roky 2020 a 2021 se sledovanost zvýšila o pět procentních bodů a o rok dříve o 7 pb. Nejvíce osob, které sledují zpoplatněná videa, je ve skupině 25–34 let, a to 40 %, na druhém místě jsou osoby 16–24 let s 38 %. Z osob různého vzdělání byl vysoký podíl, konkrétně 37 %, zaznamenán u vysokoškolsky vzdělaných osob. Osoby s nižším vzděláním sledovaly placené kanály výrazně méně.
Pokud by se vzala v úvahu i volně dostupná videa, např. YouTube, je jejich sledovanost v české populaci 16+ vyšší než 5 milionů (5,157 mil. osob). Je to 60 % osob starších 16 let a i zde každým rokem sledujících podle ČSÚ přibývá. Sledování televize na internetu (např. iVysílání České televize, Stream, DVTV) pak představuje 3,235 mil. lidí.
Televizi s připojením k internetu používá stále více domácností, za poslední dva roky vzrostl jejich podíl z 34 na 44 %.
Čtení zpravodajských serverů je pak podle ČSÚ jednou z nejčastějších online aktivit vůbec. Aktuální zpravodajství čte na internetu 78 % české populace, kterým je 16 nebo více let. Z osob, které používají internet, je to dokonce 92 %. Přestože zprávy online čte 9 uživatelů internetu z 10, téměř všichni čtou články výlučně na volně dostupných zpravodajských serverech. Články na zpoplatněných stránkách si v posledních 3 měsících před dotazováním četla pouze 3,5 % Čechů starších 16 let. Nejvíce takových bylo mezi osobami ve věku 25–34 let (6 %).
Zdroj: mediaguru.cz