Kontext
Výdaje na digitální videoreklamu rychle rostou. Podle zprávy IAB o výdajích na videoreklamu v roce 2021 a výhledu na rok 2022 se v roce 2021 výdaje zvýšily o 49 %. V roce 2022 se očekává nárůst o dalších 26 %. V této souvislosti je CTV nejrychleji rostoucím sektorem - v minulém roce vzrostl o 57 % a prognóza pro letošní rok mluví o zvýšení o 39 %.
Přes to přese všechno neodpovídají výdaje na CTV množství času, který spotřebitelé na tomto kanálu tráví. CTV bude tvořit 36 % celkového času, který diváci v roce 2022 věnují společně lineární televizi a CTV. Investice ale představují pouze 18 % prostředků vyčleněných na veškerou videoreklamu.
Hlavní poznatky
- Tři ze čtyř nákupčích videa (76 %) označují CTV při plánování rozpočtů na média za nutnost.
- Nákupčí CTV uvádějí, které typy dat nejsou při nákupech lineární televize k dispozici. Patří mezi ně prvotní údaje o značkách (65 %), údaje o umístění (61 %) a údaje o nákupech (50 %).
- Nákupčí tvrdí, že pokud jde o to, kde reklamy běží, CTV je transparentnější. 59 % vědělo „velmi přesně“, kde se jejich reklamy v CTV objevují, u videa na sociálních sítích to bylo pouze 50 % a u ostatních digitálních videí jen 43 %.
- Téměř tři ze čtyř (73 %) nákupčích videa očekávají, že budou financovat zvýšené výdaje na CTV způsobené odmítáním cookies třetích stran či mobilní reklamní identifikace přesunem prostředků z lineární televize.
Klíčový citát
„Nastal čas, aby značky a nákupčí sledovali pozornost spotřebitelů.“ – Eric John, viceprezident, IAB Media Center.
Zdroj: IAB
Zdroj: warc.com