CTV TĚŽÍ Z ODMÍTÁNÍ COOKIES

3. 5. 20223. 5. 2022
Nová zpráva IAB uvádí, že se inzerenti obracejí k CTV jako ke způsobu, jak efektivně a účinně vynakládat prostředky na reklamu. CTV totiž chrání soukromí bez závislosti na souborech cookie třetích stran.

Kontext 

Výdaje na digitální videoreklamu rychle rostou. Podle zprávy IAB o výdajích na videoreklamu v roce 2021 a výhledu na rok 2022 se v roce 2021 výdaje zvýšily o 49 %. V roce 2022 se očekává nárůst o dalších 26 %. V této souvislosti je CTV nejrychleji rostoucím sektorem - v minulém roce vzrostl o 57 % a prognóza pro letošní rok mluví o zvýšení o 39 %.

Přes to přese všechno neodpovídají výdaje na CTV množství času, který spotřebitelé na tomto kanálu tráví. CTV bude tvořit  36 % celkového času, který diváci v roce 2022 věnují společně lineární televizi a CTV. Investice ale představují pouze 18 % prostředků vyčleněných na veškerou videoreklamu.

Hlavní poznatky

  • Tři ze čtyř nákupčích videa (76 %) označují CTV při plánování rozpočtů na média za nutnost.

  • Nákupčí CTV uvádějí, které typy dat nejsou při nákupech lineární televize k dispozici. Patří mezi ně prvotní údaje o značkách (65 %), údaje o umístění (61 %) a údaje o nákupech (50 %).

  • Nákupčí tvrdí, že pokud jde o to, kde reklamy běží, CTV je transparentnější. 59 % vědělo „velmi přesně“, kde se jejich reklamy v CTV objevují, u videa na sociálních sítích to bylo pouze 50 % a u ostatních digitálních videí jen 43 %.

  • Téměř tři ze čtyř (73 %) nákupčích videa očekávají, že budou financovat zvýšené výdaje na CTV způsobené odmítáním cookies třetích stran či mobilní reklamní identifikace přesunem prostředků z lineární televize.


Klíčový citát

„Nastal čas, aby značky a nákupčí sledovali pozornost spotřebitelů.“ – Eric John, viceprezident, IAB Media Center.

Zdroj: IAB

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...