"Mým cílem je maximální zásah naším obsahem a respekt pro značku TV Nova,"
uvedl Daniel Grunt v dalším dílu podcastu První liga.
Ředitel mateřské společnosti CME (majitel PPF) Didier Stoessel někdy v roce 2021 zavelel k mohutné expanzi TV Nova do streamovacího segmentu. SVOD služba Voyo má do roku 2025 nabrat na českém a slovenském trhu přes milion předplatitelů. Tedy skutečných předplatitelů, nikoliv lidí s nějakým zkušebním režimem. Na počátku letošního dubna televize ohlásila překročení mety 820 tisíc abonentů na obou trzích, na konci června to již bylo více než 850 tisíc. Jen za první půlrok přibylo na 160 tisíc abonentů.
Podle Grunta se tak vytyčenou milionovou metu dohromady v Česku a na Slovensku podle všeho podaří dosáhnout. "My rosteme takto rychle především proto, že Voyo je služba bez reklamy. Je to jeden ze dvou nejsilnějších faktorů. Od loňského roku je platforma v provozním zisku. Došlo k tomu v předstihu, původně jsme plánovali, že k tomu dojde až o dva roky později," podotkl Grunt. Voyo se díky vysokým počtům předplatitelů již znatelně podílí na celkových výnosech Nova Group, ten podíl by se měl pohybovat již nad 10 procenty.
Tak silný růst nebyl zadarmo, Nova do prémiového obsahu na Voyo (zejména do seriálů, ale i reality show nebo dokumentů) doposud investovala vysoké stovky milionů korun. "Je to už rozhodně přes miliardu korun," naznačil Grunt. Diváci tak na streamovací platformě mohli vidět například seriály Iveta, Metoda Markovič: Hojer, Extraktoři, Případ Roubal, Národní házená, Matematika zločinu, Vědma, Sex O´Clock nebo Král Šumavy: Fantom temného kraje. Některé z nich patří ke špičce české seriálové tvorby posledních let.
Stranou rozvoje TV Nova nezůstávají ani terestrické kanály, které stále generují většinu výnosů skupiny Nova. Důkazem jsou například nedávné investice do rozjezdu dvou sportovních kanálů Nova Sport 5 a Nova Sport 6. "Na pozadí novodobého rozjezdu Voyo se do lineárních kanálů Novy stále investovalo. Když porovnám období před čtyřmi pěti roky a nyní, tak aktuálně investujeme do vlastní tvorby třiapůlkrát více. To znamená investice tam byly obrovské. Možná se to připravovalo více potichu a to je něco, co chceme změnit. Když se podívám na naše příjmy, tak lineární část našeho byznysu neustále roste."
"Lineární televize ani náhodou nemá před sebou nějaký konec, určitě neumírá,"
uvedl Grunt.
Nova Group v roce 2022 utržila 7,07 miliardy korun (obrat 9,26 miliardy). Čistý zisk byl 1,11 miliardy a EBITDA, tedy hrubý provozní zisk, 2,84 miliardy korun. Podle Grunta loni došlo k nárůstů všech hlavních hospodářských ukazatelů skupiny. Pro příští rok určitě dojde podle Grunta ke zdražení reklamy na kanálech a webech Nova Group. "Jsme v situaci, kdy se nedá očekávat nic jiného. Poptávka po televizní reklamě naštěstí i v letošním roce velmi hezky roste, a to napříč všemi kategoriemi. První pololetí 2024 je pro nás velmi hezké překvapení. Je to lepší, než jsme čekali," naznačil Grunt.
Co v této epizodě První ligy uslyšíte
- Jak se Daniel Grunt dostal na jednu z nejmocnějších pozic v českých médiích a jaké dostal zadání
- Kdy Nova nasadí Voyo s reklamou
- Které pecky Nova nasadí letos na Voyo a které jsou ve vývoji
- Kdo se hlavně v Česku dívá na SVOD a speciálně na Voyo
- Jak Daniel Grunt vidí projekt Czechflix
- Jak se budou podle Grunta vyvíjet příjmy TV Nova
- Jak Grunt sleduje turbulence kolem TV Barrandov
- Jak TV Nova dopadl byznysově rok 2023
- Zda TV Nova v roce 2025 zdraží reklamu a jaká je vyprodanost stanice
Poslechněte si kompletní rozhovor zde.
Zdroj: borovan.cz