DATAXIS: ZÁPADOEVROPSKÁ PLACENÁ TELEVIZE JE NYNÍ PŘEDEVŠÍM OTT
21. 3. 202321. 3. 2023Studie dále zjistila, že OTT přímo pro spotřebitele nyní představuje téměř 60 % placeného videa v západní Evropě, protože tradiční poskytovatelé prémiové satelitní televize zintenzivňují svůj přechod k OTT.
Společnost Dataxis poznamenala, že celkově se provozovatelé historické placené televize stále více odvracejí od tradičních nabídek placené televize k distribuci televize na bázi IP. Vykalkulovala, že za dva roky vzrostl v západní Evropě počet předplatitelů IPTV nebo OTT o téměř 18 %, zatímco ostatní přístupy poklesly o 7,5 %. Analytikové očekávají, že tento trend bude v budoucnu akcelerovat: počet předplatných televize IPTV/OTT by měl v letech 2022-2027 vzrůst o 22 % a počet předplatných starších přístupů by měl klesnout o 13 %.
Studie upozorňuje na trend, kdy se díky úspěchu služeb SVOD a AVOD snaží operátoři přizpůsobit novým trendům a vyvíjet flexibilnější, bohatší nabídky s uživatelsky přívětivým a personalizovaným rozhraním prostřednictvím IPTV a OTT řešení. Jejich cílem je získat část příjmů generovaných službami OTT přímo pro spotřebitele, které podle Dataxis již představují 59 % příjmů z videa v západní Evropě.
K dnešnímu dni společnost Dataxis uvádí 346 aktivních partnerství mezi telekomunikačními operátory a platformami SVOD v západní Evropě, která by se podle ní měla nadále rozšiřovat, aby byla pro uživatele jednodušší a usnadnil se jim přístup k co největšímu množství obsahu. Očekává se, že tyto dohody vytvoří nejrozšířenější model nabídky obsahu za předpokladu, že fragmentace trhu bude v příštích letech nadále strukturovat evropský trh OTT.
Dataxis se domnívá, že toho lze dosáhnout například spuštěním vlastní platformy, a uvádí jako příklad skupinu Viaplay v severských zemích a její stejnojmennou platformu, služby TV everywhere, jako je Tele2 Play ve Švédsku, nebo rozvíjením partnerství s různými platformami OTT.
Zdroj: rapidtvnews.com