Podle studie společnosti Effectv, která se zabývá prodejem reklamy ve společnosti Comcast, mohou inzerenti prostřednictvím svátečních programů stále oslovit spotřebitele. Sváteční program totiž stále přitahuje k televizní obrazovce, i přesto, že v průběhu roku dochází ke změnám konzumace televizních pořadů.
V analýze sledovanosti od Dne díkůvzdání do Vánoc v roce 2021 si 92 % domácností naladilo sváteční program. V průměru v tomto období sledovaly 20 hodin sezónních pořadů. V porovnání s předchozím rokem došlo k 46% nárůstu sledovanosti svátečních pořadů, přičemž 79 % impresí ze streamování se odehrálo na velké obrazovce.
Domácnosti, které patří k light uživatelům televize a i ty bez televize měly o 51 % vyšší pravděpodobnost, že budou sváteční pořady streamovat, což inzerentům dává příležitost dostat svá sdělení k hůře dostupným domácnostem, zjistila Effectv.
"S tím, jak se mění prostředí pro sledování televize, se možná mění i způsob, jakým domácnosti vnímají sváteční program, ale jejich chuť po obsahu je stále silná," uvedl Travis Flood, ředitel zákaznického výzkumu společnosti Effectv. "Spotřebitelé se stále rádi scházejí se svými rodinami a sledují sváteční pořady. Analýzou způsobu, jakým spotřebitelé o svátcích televizi sledují, mohou inzerenti zajistit, že osloví publikum kdekoli a to i v hůře dostupných skupinách sledujících."
Společnost Effectv doporučila inzerentům, aby v zájmu maximalizace zásahu diváků věnovali 70 - 80 % svých rozpočtů v tomto období lineární televizi, zbytek streamingu.
Zdroj: nexttv.com