Barbie je jen jedním z příkladů toho, co se chystá, protože stále více hollywoodských studií spolupracuje se značkami na tvorbě filmů založených na jejich produktech a duševním vlastnictví.
Pozornost Hollywoodu si získaly také značky Nike, Tetris, Super Mario Bros, Hot Cheetos a další. Studia se tak snaží nalákat mileniály, kteří na těchto značkách vyrostli a teď mají značnou kupní sílu. Díky filmům jako Air: Zrození legendy v režii Bena Afflecka, Flamin' Hot: Koření úspěchu v režii Evy Longorie a Super Mario Bros. ve filmu získávají duševní vlastnictví těchto značek na vlivu i u spotřebitelů z generace Z.
„Jak přinášíme zážitky našim fanouškům? Soustředíme se na to, jak jim vyjít vstříc tam, kde nakupují a jak se dostat na místa, kde chtějí zažít něco nového,“ řekl Casey Collins, prezident licencovaných spotřebitelských produktů společnosti Hasbro. Collins dodal, že stolní hra společnosti Dungeons & Dragons se stala středem zájmu po uvedení stejnojmenného filmu na začátku tohoto roku a také po jeho výskytu v seriálu Stranger Things z dílny Netflix. Tvůrci obsahu z generace Z a mileniálů taky streamují sami sebe při hraní této stolní hry na Twitchi, YouTube a TikToku.
Filmy budou vždy součástí společnosti a lidé budou věnovat pozornost tomu, co značky dělají před a po premiéře nového filmu, aby si udrželi zájem diváků, což bylo podle Collinse hnací silou, proč se Hasbro začalo angažovat v zábavním průmyslu s využitím vlastního duševního vlastnictví. V tomto smyslu společnost Hasbro stále hledá nové způsoby, jak rozšířit svou značku a taky tzv. LBE neboli location based entertainment, které se pro Hasbro stává oblastí s rostoucím potenciálem.
Zájem značek o způsoby, jak převést své duševní vlastnictví do zábavního průmyslu, přichází v době, kdy se náměty letních filmových premiér značně mění. Posledních 10 let dominovaly letním sezónám filmy o superhrdinech a komiksové adaptace, ale podle marketérů se těmito typy filmů trh přesytil a v příštím desetiletí se zájem diváků pravděpodobně přesune k filmům založeným na duševním vlastnictví značek. Například kromě Barbie od společnosti Mattel se ve filmech, které budou uvedeny v příštím roce, objeví také hry Monopoly a Clue od společnosti Hasbro.
V případě nadcházejícího filmu Barbie si společnost Mattel dala na marketingu obzvlášť záležet. Firma navázala spolupráci s maloobchodními prodejci Gap, Aldo, Forever 21, Primark, Hot Topic a Spirit Halloween. Spolupracovala také s Bloomingdale's na online a in-store pop-up obchodě, na exkluzivní spolupráci mezi Barbie a značkou AQUA, výlohách a kosmetickém studiu.
„V celém portfoliu společnosti Mattel oživujeme značky, franšízy, postavy a příběhy Mattelu prostřednictvím holistického spotřebitelského zážitku na různých kontaktních místech a rozšiřujeme a prohlubujeme emocionální vazby našich fanoušků prostřednictvím vysoce kvalitních produktů, příběhů a zážitků, které doplňují náš obchod s hračkami,“ řekl Josh Silverman, ředitel franšíz a globální ředitel spotřebitelských produktů společnosti Mattel. „Stále hledáme ty správné partnery, kteří vidí hodnotu našeho duševního vlastnictví, aby nám v tom pomohli.“
Mezitím prezidentka a generální ředitelka společnosti Tetris Maya Rogersová uvedla, že díky pandemii se podle ní herní průmysl dostal na úroveň zábavního průmyslu, pokud jde o způsob, jakým přitahuje publikum, což dokazuje nárůst zájmu během lockdownu. Přestože není jasné, o kolik přesně se zájem o hry zvýšil, Rogersová uvedla, že většina hráčů z generace Z, kteří se přihlásili na nadcházející regionální turnaj společnosti 2023 Classic Tetris World Championship v Portlandu letos v říjnu, tak učinila krátce po březnovém uvedení filmu Tetris.
„Celosvětově populární značky vždy hledají způsoby, jak zůstat relevantní a navázat kontakt s publikem,“ řekl Patrik Wilkens, viceprezident pro provoz ve studiu digitálního obsahu TheSoul Publishing. „Filmy hollywoodské úrovně, stejně jako streamingové a televizní pořady založené na duševním vlastnictví, jistě přitahují celosvětovou pozornost, ale také oživují onen veledůležitý digitální vztah a právě toto nepřetržité online spojení může být to nejcennější.“
S uvedením hollywoodského filmu do kin je spojeno mnoho marketingových aktivit, od těch na sociálních sítích přes digitální venkovní reklamu až po maloobchodní prodej. Rogers zdůraznil, že pokud jde o filmy založené na duševním vlastnictví značek, fanoušci nechtějí šablonovité marketingové strategie. Super Mario Bros. ve filmu je toho dobrým příkladem, protože jak příležitostní, tak věrní hráči hru znají a nepotřebují ji nijak vysvětlovat.
Využití existujícího duševního vlastnictví k tvorbě filmů není nový koncept. Podle Aleeny Mazharové, viceprezidentky, výkonné ředitelky a partnerky reklamní agentury FUSE Create, to například značka Lego v průběhu let velmi dobře zvládla s několika filmovými verzemi a následnými novými zážitky ve svých zábavních parcích Legoland. Dnes však vyprávění příběhů o značce zahrnuje ovládnutí každého styčného bodu a budování kulturního vlivu kolem značky.
„Tato úroveň zapojení zákazníků je možná díky duševnímu vlastnictví, což vytváří velkou příležitost pro další nostalgické značky, aby se revitalizovaly pro dnešní mediální prostředí a vyprávěly své příběhy novými způsoby, což snad vzbudí zájem i nových spotřebitelů,“
uvedla Mazharová.
Zdroj: digiday.com