Změna komunikační strategie řetězce Albert, který se vůči slevovým kampaním konkurenčních řetězců vymezil akcentem na zdravý životní styl a nabídku zdravých produktů se sloganem „Stojí za to jíst lépe" si z letošního ročníku soutěže reklamní efektivity Effie Czech Republic odnesla hlavní cenu - Grand Prix. Zlato jí pak náleží také v kategorii Dlouhodobé budování značky. Na kampani se podílely agentury VCCP a Line Art, v letech 2018-2022 se strategie „Stoji za to jíst lépe“ promítla do tří kampaní, které se postupem času vyvíjely.
Ceny byly rozdány na slavnostním galavečeru v pražské Lucerně. Nejvíce medailových ocenění vybojovala letos opět agentura McCann Prague, následovaly Ogilvy a Publicis Groupe.
Zdroj: Albert
Zlaté ocenění si z Effie odnesla také pojišťovna Kooperativa za změnu přístupu a uvažování směrem k lepší efektivitě u lídra trhu. Zvítězila v kategorii Finanční služby a patří ji také cena TV Prima - Prima Video Awards. Změna spočívala v hledání efektivnější podpory životního pojištění Flexi, která nebude vyžadovat dramatický nárůst investic a bude směřovat k dlouhodobému růstu obchodních výsledků bez podpory jednorázovými akcemi. Na kampani konceptu „Zrcadlení" se podílela agentura Boomerang Communication.
Zdroj: Kooperativa
Další zlato letošní Effie patří Vinařskému fondu a agentuře Outbreak za kampaň „Vína zrozená z kusu země, na které jsme všichni vyrostli". Koncept pracuje s prvkem „národní hrdosti” a sepětí s rodnou zemí a využívá tohoto sentimentu pro boj se zahraničními produkty.
Zdroj: Vinařský fond
Dalšího ocenění v řadě se dočkala kampaň České asociace pojišťoven (ČAP) a agentur McCann Prague, Hero&Outlaw a Renegadz. Zlato ji náleží v kategorii Obsahového marketingu za komunikaci „Zpomal, ještě je brzo". Navazuje na úspěšný projekt 13 minut (kampaň proti nepřiměřené rychlosti obecně) a zaměřuje se na pokračování osvěty u cílové skupiny mladých řidičů. Hlavním kampaňovým prvkem se stal interaktivní pořad pro střední školy, jehož režie se ujal režisér a kameraman Markus Krug. Vznikly učební materiály, které dostali k dispozici učitelé, aby téma mohli snadno zakomponovat do své výuky. Plán hodiny pro učitele vytvořil pedagog a garant programu ČT edu Petr Chára.
Zdroj: ČAP
Zlaté ocenění putuje také do PwC za efektivní náborovou kampaň od agentur VMLY&R a Mindshare, jejímž cílem bylo zajistit zvýšený přísun relevantních kandidátů s důrazem na snížení cost per talent. Kampaň „Talent za 1/4 ceny pro ‚outsidera’ PwC" bodovala v kategorii Ostatní služby.
Zdroj: PwC
V kategorii PR patří zlatá Effie České bankovní asociaci a agentuře Svengali Communications za kampaň #nePINdej. Jejím cílem bylo přesvědčit Čechy, aby se prostřednictvím speciálně vytvořeného kybertestu naučili čelit podvodům na sítích a ochránili tak své peníze.
Zdroj: Česká bankovní asociace
Zlaté ocenění má také kampaň „Nenechte si obrátit život vzhůru nohama" pro GSK od McCann Prague v kategorii Spotřební zboží. Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o meningokokovém onemocnění a motivovat rodiče k očkování kojenců.
Předávání cen Effie 2023
Přehled výsledků Effie 2023
Kompletní přehled výsledků je ke stažení zde.
Zdroj: mediaguru.cz