Cena Grand Prix pro Albert a agenturu VCCP; Zdroj: AKA
AKTUALITY DLOUHÉ ČTENÍ DOMÁCÍ

EFFIE: GRAND PRIX PRO ALBERT ZA „STOJÍ ZA TO JÍST LÉPE“

15. 11. 202315. 11. 2023
V pražské Lucerně byly rozdány ceny v soutěži reklamní efektivity. Hlavní cenu má Albert za „dvě slova, která pomohla transformovat značku". Nejvíce medailových ocenění získala agentura McCann Prague.

Změna komunikační strategie řetězce Albert, který se vůči slevovým kampaním konkurenčních řetězců vymezil akcentem na zdravý životní styl a nabídku zdravých produktů se sloganem „Stojí za to jíst lépe" si z letošního ročníku soutěže reklamní efektivity Effie Czech Republic odnesla hlavní cenu - Grand Prix. Zlato jí pak náleží také v kategorii Dlouhodobé budování značky. Na kampani se podílely agentury VCCP a Line Art, v letech 2018-2022 se strategie „Stoji za to jíst lépe“ promítla do tří kampaní, které se postupem času vyvíjely.

Ceny byly rozdány na slavnostním galavečeru v pražské Lucerně. Nejvíce medailových ocenění vybojovala letos opět agentura McCann Prague, následovaly Ogilvy a Publicis Groupe.



Zdroj: Albert

Zlaté ocenění si z Effie odnesla také pojišťovna Kooperativa za změnu přístupu a uvažování směrem k lepší efektivitě u lídra trhu. Zvítězila v kategorii Finanční služby a patří ji také cena TV Prima - Prima Video Awards. Změna spočívala v hledání efektivnější podpory životního pojištění Flexi, která nebude vyžadovat dramatický nárůst investic a bude směřovat k dlouhodobému růstu obchodních výsledků bez podpory jednorázovými akcemi. Na kampani konceptu „Zrcadlení" se podílela agentura Boomerang Communication.



 Zdroj: Kooperativa

Další zlato letošní Effie patří Vinařskému fondu a agentuře Outbreak za kampaň „Vína zrozená z kusu země, na které jsme všichni vyrostli". Koncept pracuje s prvkem „národní hrdosti” a sepětí s rodnou zemí a využívá tohoto sentimentu pro boj se zahraničními produkty.



Zdroj: Vinařský fond

Dalšího ocenění v řadě se dočkala kampaň České asociace pojišťoven (ČAP) a agentur McCann Prague, Hero&Outlaw a Renegadz. Zlato ji náleží v kategorii Obsahového marketingu za komunikaci „Zpomal, ještě je brzo". Navazuje na úspěšný projekt 13 minut (kampaň proti nepřiměřené rychlosti obecně) a zaměřuje se na pokračování osvěty u cílové skupiny mladých řidičů. Hlavním kampaňovým prvkem se stal interaktivní pořad pro střední školy, jehož režie se ujal režisér a kameraman Markus Krug. Vznikly učební materiály, které dostali k dispozici učitelé, aby téma mohli snadno zakomponovat do své výuky. Plán hodiny pro učitele vytvořil pedagog a garant programu ČT edu Petr Chára.



Zdroj: ČAP

Zlaté ocenění putuje také do PwC za efektivní náborovou kampaň od agentur VMLY&R a Mindshare, jejímž cílem bylo zajistit zvýšený přísun relevantních kandidátů s důrazem na snížení cost per talent. Kampaň „Talent za 1/4 ceny pro ‚outsidera’ PwC" bodovala v kategorii Ostatní služby.



Zdroj: PwC

V kategorii PR patří zlatá Effie České bankovní asociaci a agentuře Svengali Communications za kampaň #nePINdej. Jejím cílem bylo přesvědčit Čechy, aby se prostřednictvím speciálně vytvořeného kybertestu naučili čelit podvodům na sítích a ochránili tak své peníze.



Zdroj: Česká bankovní asociace

Zlaté ocenění má také kampaň „Nenechte si obrátit život vzhůru nohama" pro GSK od McCann Prague v kategorii Spotřební zboží. Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o meningokokovém onemocnění a motivovat rodiče k očkování kojenců.

Zdroj: GSK

Předávání cen Effie 2023


Zdroj: Asociace komunikačních agentur (AKA)

Přehled výsledků Effie 2023


Kompletní přehled výsledků je ke stažení zde.

Zdroj: mediaguru.cz




Načítání dalších...