Hlavní cenu, Grand Prix, letošního ročníku reklamní soutěže Effie, která oceňuje efektivitu reklamních kampaní, porota neudělila. A to i přesto, že se shodla, že letošní kampaně byly propracovanější než ty loňské.
Z pohledu počtu oceněných kampaní nasbíral nejvíce cen Plzeňský Prazdroj (8). Na oceněných kampaních pro pivního producenta se přitom podílely různé agentury. Druhý nejvyšší počet oceněných měla Česká spořitelna (4) a po třech cenách získaly společnosti Vodafone, AmRest, Heineken a L'Oréal.
Nejčastěji si na pódium pro medailové ocenění přišli zástupci agentury McCann Prague (2 stříbrné, 5 bronzových a jedno zvláštní ocenění). Následovaly agentury Ogilvy (dvě stříbra, čtyři bronzy) a PHD (jedno zlato, tři stříbra, dva bronzy).
Vítězství v kategoriích, a tedy zlaté Effie, si vysloužily agentury VML, PHD, Good Game, WMC Grey, Triad a přímo zadavatel Plzeňský Prazdroj s agenturami Imminent a B&T.

Zlaté kampaně
Nejvyšší ocenění v jednotlivých kategoriích, zlatou Effie, si odneslo šest kampaní.
- V kategorii Aktivačního marketingu dosáhla na zlato agentura VML s kampaní Spořka vs Gaming, win win! pro Českou spořitelnu. Oceněna byla i v kategorii Finanční služby bronzem. Spojuje světy bankovnictví a gamingu. Vstoupila na globálně nejpopulárnější herní sociální síť Twitch a ve své komunikační kampani oslovila komunitu českých hráčů online her s tématem financí a finančního zdraví v oblasti online počítačových her.
Zdroj: Česká spořitelna
- V kategorii Digitálního marketingu se podařilo získat nejvyšší ocenění kampani Effaclar for Gamers: Speed run k 5x vyšším prodejům od Good Game pro L'Oréal Česká republika. Kampaň už letos získala významná ocenění na soutěžích Zlatý středník a Impact Czech Awards. Cílila na mladé muže a vznikla ve spolupráci s herním influencerem Dodem. Effaclar vytvořil mapu ve hře Fortnite, kde hráči soutěžili v tom, kdo rychleji vyčistí Dodoho akné. Kampaň oslovila více než 316 tisíc hráčů, což vedlo k nárůstu prodeje o 485 % oproti předchozí kampani.
- V kategorii Obsahového marketingu vybojovala zlato mediální agentura PHD s kampaní Jak KFC zachutnalo české rapové komunitě pro klienta AmRest. Kampaň získala na letošní Effie i dvě stříbra, a to v kategorii Aktivačního marketingu a v kategorii Potravin. Zacílila na mladou cílovou skupinu a pro promo limitované nabídky mag wrap zapojila rapovou komunitu.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Zdroj: KFC
- V kategorii Dlouhodobé budování značky byla oceněna značka Datart (společnost HP Tronic Zlín) za koncept Jak se Datart stal první volbou v elektro retailu od WMC Grey. Vysloužila si ho za koncept „Datart, Rychlart, Dopravart“, který značce přinesl navýšení tržeb o 20 % mezi lety 2020 a 2023, růst podílu na trhu o 30 % a rovněž i růst počtu zákazníků.
Zdroj: Datart
- V kategorii Nápojů dosáhl na nejvyšší ocenění Plzeňský Prazdroj a agentura Triad Advertising s kampaní Boj o vodu přinesl Radegastu průlom na cestě do prémiového segmentu. Pivovar Radegast si předsevzal, že do roku 2030 zadrží v české krajině více vody, než kolik sám spotřebuje. Svého závazku chce dosáhnout podporou projektů na zadržování vody v krajině. Porota ji udělila také stříbrnou Effie za PR.

- V kategorii PR ocenila porota další kampaň Plzeňského Pivovaru - Pilsner Urquell zazářil na červeném koberci. V rámci karlovarského filmového festivalu vynesla herečka Aňa Geislerová první šaty vyrobené z piva podle návrhu Jakuba Polanky. Událost dokázala zvýšit povědomí o značce Plzeňský Prazdroj o 76 % a video s Aňou Geislerovou na červeném koberci v šatech z plzeňského ležáku dosáhlo 2,3 mil. zhlédnutí. Stříbrem byla tato aktivita oceněna i v kategorii Nápoje.

Ke kampaním, které letos na Effie získaly více ocenění, se zařadily také:
- Kampaň pro značku Krušovice Bohém za uvedení na trh od agentury Flo BX pro Heineken (bronz a dvě zvláštní ocenění).
- Kampaň KB a Mastercard: Jak Poro porazil všechny šampiony, kterou přihlásila agentura Good Game (bronz a stříbro).
- Stříbro a bronz získala vlastní náborovou kampaň Ogilvy s názvem Nulťákem ke snížení nákladů na nové zaměstnance.
- Dvě stříbra si odnáší Publicis za kampaň pro Fortunu s názvem Jak Fortuna zpátky ke štěstí přišla.
- Stříbro a zvláštní ocenění Jak se z chameleona stalo v ČSOB velké zvíře od Zaraguzy pro ČSOB.
Předávání cen Effie 2024
Foto: Kateřina Hrubešová, AKA
Výsledky Effie 2024





Celkem se přihlásilo 100 projektů, což je druhé nejvyšší číslo v historii soutěže. Na shortlist se dostalo 57 z nich. O vítězích rozhodla 40členná porota. Během čtvrtečního večera bylo vyhlášeno celkem 45 výherců ve 12 soutěžních kategoriích.
„Effie je důkazem toho, jak významná je dlouhodobá spolupráce a sdílení know-how napříč celým odvětvím. Většina oceněných kampaní se vyznačuje nejen dlouhodobou kooperací, ale i konzistentním sledováním a vyhodnocováním vlivu marketingové komunikace na byznys,“ uvedla Petra Jankovičová, prezidentka Asociace komunikačních agentur (AKA) a CEO agentury Triad Prague.
Zdroj: mediaguru.cz