Cenu Grand Prix, za absolutně nejlépe hodnocenou vítěznou kampaň, získala v letošním ročníku soutěže FLE Media Awards agentura Kreativ Gang CZ. Pro společnost Lego Trading vytvořila kampaň Epická Lego výhra, která vyslala 1000 minifigurek Lego do vesmíru.
360° kampaň se spotřebitelskou soutěží oslovila děti (6-10 let) a jejich rodiče. Kreativní část kampaně zahrnovala autentické záběry z letu 1000 Lego minifigurek do výšky 35 km, což přitáhlo pozornost a mediální ohlas. Kombinovala TV, OOH, online média, PR, influencery a instore aktivity.
Zdroj: Lego Trading
Ocenění Inovativní autor letos získala slovenská agentura Wavemaker. Odnesla si nejvyšší ocenění v kategorii Nejlepší využití televize za kampaň pro Plzeňský Prazdroj a jeho značku Radegast. Ta se dlouhodobě propojuje s vysokohorskými nosiči. Aby ukázala náročnost této práce, zapojila do experimentu redaktora Markízy Pavla Borkoviče, který se připravoval na závod Sherpa Rally. Jeho cesta byla zdokumentována v pořadech TV Markíza Teleráno, v Reflexu a Televizních novinách. Díky tomu získala televizní vizibilitu i přes výrazné omezení zpravodajského formátu.
Další nejvyšší ocenění získala slovenská Wavemaker v kategorii Nejlepší využití tisku. Pro klienta dm drogerie markt připravila menstruační kalendář ve formě skládačky, kdy každé okno sloužilo jako pomocník v dané fázi cyklu.
Cenu pro Inovativního zadavatele získal letos Plzeňský Prazdroj. Vedle oceněných kampaní na Slovensku bodoval i v Česku. V kategorii Nejlepší využití OOH získal nejvyšší cenu za hokejovou kampaň k letošnímu MS v hokeji. Na ni spolupracoval se společnostmi BigMedia a Publicis Groupe.
Základ venkovní kampaně byly prémiové plochy na nejvytíženějších komunikacích v Praze a Ostravě a plochy v blízkosti dění šampionátu. Double bigboardy a bigboardy byly doplněny i o kreativní 2D nástavby včetně podsvícení, které kolem lahve Pilsneru vytvořilo světelnou auru. Doplňovaly je plochy v metru a speciální instalace u arény, které vedly až do fan zóny. Ve stanici Českomoravská byly obrandovány stěny u eskalátorů, čímž vytvořily vstupní bránu na šampionát. Kampaň uspěla i v kategorii Nejlepší využití real-time marketingu, když na CLV plochách v pražském metru měnila sdělení podle vývoje hokejových zápasů.
Dvě vítězství si z letošního ročníku odnesla i společnost Renault ČR. Ve spolupráci s agenturami Fuse a OMD Czech zvítězila v kategoriích Nejlepší využití digitálních médií a Nejlepší využití influencera, a to za esportový závod Renault Twitch Cup. Díky němu aktivovala komunitu na herní síti Twitch a pomohla zlepšit vnímání značky u mladšího publika. Díky zapojení hráčů získala místo pěti zaplacených dvouhodinových závodů pět týdnů se stovkami streamů a komunitu, která žila na Renault tratích a v Renault autech. V den prvního závodu oslovila 90 % českého Twitche a celkem zde získala 4 mil. zhlédnutí, 336 streamů, 1,5 mil impresí na Instargramu a znalost komunikace stoupla u cílovky o 7 %.
V kategorii Nejlepší využití rádia byla stejně jako loni nejvýše oceněna kampaň pro Hyundai Motor Slovakia od agentur Unimedia a Respect APP, která navázala na kampaň „Pomalé Vánoce". Letošní prvenství získala za kampaň „Ničím nerušené Vánoce". V nejposlouchanějším slovenském Rádiu Expres vznikl nový formát Mobilní servis. V něm přes radiospoty informoval o nebezpečných řidičích, kteří používají telefon během jízdy, ale v odlehčeném, humorném tónu. Zároveň do speciální show posílali lidé vzkazy pro nejbližší, které si vyslechli, aniž by museli sahat po chytrých telefonech.
Zdroj: Hyundai Motor Slovakia
Také další nejvyšší ocenění putovala na Slovensko. V kategorii Nejlepší využití dat ocenila porota kampaň pro IDC Holding od Mindshare Slovensko, která pracovala s optimalizací na pozornost. V kategorii Nejlepší zapojení zákazníka zase uspěl Slovak Telekom a agentury Wavemaker Slovakia, MUW Saatchi & Saatchi. A v kategorii Nejodvážnější počin práce Zaraguzy iniciující vznik hnutí Period! Girlz, vyzývající agentury a firmy, aby se připojily k respektování ženských potřeb.
Nejlepší nekomerční kampaní se stala kampaň Nenasaditelný prsten pro Prague Pride a JsmeFér od agentur Publicis Groupe a Leo Burnett Prague. Snažila se donutit české politiky, aby prolomili bariéru mezi právy manželů a registrovaných partnerů v Česku. Symbolem se stal snubní prsten, který nebylo možné kvůli sklíčku uvnitř nasadit. O prstenu se mluvilo ve Snídani s Novou, na Evropě 2 a dokonce i v Poslanecké sněmovně. Během jediného týdne kampaň oslovila 70 % Čechů a po 17 letech narovnala většinu práv registrovaných partnerů v Česku.
Předávání cen FLE Media Awards 2024
Vítězové FLE Media Awards 2024
„Diskuse na letošní porotě byla extrémně zajímavá, a některé výsledky proto jsou poměrně překvapivé. O to více, že kvalita některých letošních shortlistovaných prací by v předchozích letech bez problémů stačila na vítězství,“ uvedl Hynek Cimoradský, managing partner pořádající společnosti Flemedia.
Vyhlášení výsledků 19. ročníku proběhlo jako v předchozích letech v pražském Divadle X10 na slavnostním galavečeru. Večerem provázeli Matouš Rajmont a Hynek Cimoradský. Vystoupili tanečníci a performeři pod vedením choreografky Lucie Horčičkové Sochové.
Zdroj: mediaguru.cz