Do termínu největší tuzemské oborové konference pro profesionály z oborů marketingu, komunikace a médií zbývá ještě pět měsíců, už teď se ale můžeme těšit na skvělá vystoupení prvních potvrzených řečníků z celého světa. Program konference bude tak jako v minulých letech probíhat po celý den hned na několika tematicky zaměřených scénách. Agendu bude jako spojující nit propojovat náš vztah s umělou inteligencí a otázka, co můžeme udělat, aby nám AI v naší práci pomáhala a nikoli nám ji znesnadňovala.
O úvod k celodennímu programu se postará Antonis Kocheilas, donedávna globální CEO Ogilvy Advertising a od minulého měsíce nový „chief transformation officer“ pro celou skupinu Ogilvy. Ve svém vystoupení ukáže, jak nám může umělá inteligence pomoci přenést se od informační ekonomiky k novému paradigmatu, které nazývá „ekonomikou inspirace“.
Svět reklamy budou zastupovat dvě další světoznámé osobnosti — první je legenda německé reklamy Guido Heffels, zakladatel agentury Heimat/TBWA a především dlouholetý šéf kreativy pro značku Hornbach. Tou druhou bude globální „chief creative officer“ agenturní značky Le Pub, loňský člen Top 10 nejoceňovanějších kreativních ředitelů světa podle The Drum, rumunský rodák Mihnea Gheorghiu. Miluje mývaly, v Praze se ale chystá mluvit o kreativitě založené na kulturách. A o práci pro Heineken, Diesel, Barillu a další světové ikony.
Schopnost vyjet ze zajetých kolejí
Mediální kreativitě jako nástroji k naplňování specifických potřeb klientů a značek, které chtějí reagovat na společenské výzvy, a přitom zanechávat pozitivní stopu, se bude věnovat Maximilian Schöngen, globální kreativní šéf největší evropské nezávislé mediální agentury Mediaplus.
Excelentní ukázku kreativního myšlení v kombinaci s využitím nejmodernějších digitálních nástrojů představí Giles Rhys Jones, muž, který pomohl vybudovat světový úspěch značky technologického startupu What3words — orientačního systému, jenž dal přesné označení každému čtverci o velikosti 3 × 3 metry na planetě.
Výzkumník, vyhledávaný autor a pedagog Tojin T. Eapen, zakladatel Centra pro kreativní prognózování, se zaměří na to, jak může AI prohlubovat lidskou kreativitu, pokud se inspiruje přírodou a jejími zákonitostmi. Téma poprvé rozpracoval v článku pro Harward Business Review, přeloženém už do několika světových jazyků.
Data, kreativita a improvizace
Improvizace v komunikaci a řízení nemusí být na škodu, pokud ji využíváme strategicky. Právě o „strategické improvizaci“ se chystá na Foru Media mluvit profesor Jesper Falkheimer z univerzity ve švédském Lundu, jinak evropský expert na komunikaci v krizových situacích, při teroristických útocích, ale i na boj s dezinformacemi.
Také Shayoni Lynn se dlouhodobě zaměřuje na studium dezinformačních technik a způsobů, jak falešné zprávy rozpoznávat, jak brzdit jejich šíření a účinně se jim bránit. Specialistka na strategickou komunikaci založenou na datech a aplikovaných behaviorálních vědách vede vlastní poradenskou firmu, která pomáhá korporacím a komunikačním agenturám aktivně s dezinformacemi bojovat.
Svět komunikace založené na datech je oblíbeným tématem dalšího řečníka. John Brown, zakladatel britské brandingové agentury Don’t Cry Wolf (určené „pro značky, které chtějí komunikovat upřímně), hledá cesty, jak uhájit tradiční kreativitu, aby ji nepřehlušila všudypřítomná změť čísel a dat. John je aktivním propagátorem udržitelné komunikace a jeho agentura byla jednou z prvních, které začaly vážně měřit svou uhlíkovou stopu.
Zapojení neomezených kapacit umělé inteligence do práce v public relations, možnosti, ale i rizika, která jsou s tím spojena — to jsou témata pro Christinu Forsgård. Zakladatelka agentury Netprofile a nepřehlédnutelná osobnost finské a evropské PR scény vede etický panel mezinárodní organizace ICCO a je také hlavní autorkou jejích Varšavských principů pro etické používání AI v PR.
Scénu PR Summitu, pořádaného již tradičně společně s Asociací public relations, doplní navíc vystoupení Alastaira McCapry, výkonného ředitele britského Chartered Institute of PR.
Zdroj: mam.cz