Zdroj Freepik.com
AKTUALITY TRENDY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

GENERACE ALFA TRÁVÍ 78 % ČASU NA OBRAZOVCE U VIDEA NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

10. 7. 202410. 7. 2024
Zapomeňte na "Netflix and chill", mládí podkopává celý náš profesionálně produkovaný způsob života!

Už nejde o to, že by se mladí diváci "odstřihávali od kabelové televize", ale o to, že mladší lidé hledají nové, uživatelsky přívětivější způsoby sledování televize. "Netflix and chill" totiž u dětí není vůbec aktuální.

Celá představa o tom, co je to videozábava, se u nejmladších generací mění, přičemž nový výzkum naznačuje, že "generace alfa" (zhruba definovaná jako osoby narozené mezi lety 2013 a 2024) věnuje 78 % svého času na obrazovce sledování videí šířených na sociálních sítích. U generace Z (narozené mezi lety 1997 a 2012) je podíl času stráveného na sociálních sítích u videa 56 %, zatímco před dvěma lety to bylo 46 %.

Údaje pocházejí od společnosti Maverix Insights & Strategy (prostřednictvím Hub Entertainment Research). Maverix je nová výzkumná společnost, kterou spoluzaložily bývalé guru výzkumu Warner Bros. Discovery Liz Huszariková a Alexia Ravenová.

Zdroj: Maverix Insights & Strategies


"Media Identity Graph" společnosti Maverix vyzývá obchodníky se značkami, aby přehodnotili své strategie pro oslovení mladších spotřebitelů. Skupina tvrdí, že tito mladí lidé už nežijí v obývacím pokoji. Jejich životním stylem jsou sociální sítě prostřednictvím chytrých telefonů.

Tento údaj je pro nás obzvláště zajímavý: V podskupinách mladších spotřebitelů je používání předplacených streamovacích služeb, včetně Netflixu, Hulu a Apple TV Plus, stále vysoké a pravidelné. Ale spotřeba videa prostřednictvím YouTube a také platforem sociálních médií včetně Instagramu, Snapchatu a TikToku je ještě vyšší. Více než 80 % respondentů rodičovského průzkumu uvádí, že jejich dospělé děti ve věku 18-26 let používají YouTube nebo tyto sociální platformy, zatímco u hlavních SVOD je to o něco méně než 80 %.

Zdroj: Maverix Insights & Strategies


Je také pravda, že nejde o nový koncept. Například společnost Nielsen každý měsíc zveřejňuje svůj nástroj pro sledování podílu televizní sledovanosti v USA, The Gauge, který vždy ukazuje, že využívání YouTube daleko převyšuje využívání jakékoli jiné streamovací platformy, a to pouze na základě sledovanosti v obývacím pokoji.



Zdroj: NielsenPodívejte se, my jen říkáme, že než se rozhodnete věnovat miliardy dolarů na koupi velkého hollywoodského studia, dobře si to rozmyslete.



Zdroj ilustračního obrázku: Freepik.com

Zdroj: nextv.com


Načítání dalších...