Zpráva agentury Wunderman Thompson o trendech (The age of re-enchantment) zkoumá, jak mohou značky uspokojit touhu spotřebitelů po znovuokouzlení. Naznačuje, že emocionální klíčové ukazatele výkonnosti, které měří "rozbušení srdce, husí kůži, padnutí brady, mrazení v zádech a další", budou stále důležitější, protože lidé budou hledat značky, které jim do života přinesou trochu radosti.
V kontextu války, změn klimatu, nemocí a ekonomické nejistoty totiž i značky mohou přispívat ke globální krizi duševního zdraví, přičemž zejména mladí lidé jsou více vystresovaní a úzkostní než kdykoli předtím. Z průzkumu společnosti Wunderman Thompson vyplývá, že téměř polovina lidí (46 %) tvrdí, že se "cítí neustále unavení a vyhořelí", a dvě třetiny (67 %) souhlasí s tím, že se díky technologiím "cítíme více odtrženi od reálného světa".
Ale 89 % respondentů také říká, že jim inspirující zážitky přinášejí dobrý pocit, a 83 % aktivně vyhledává zážitky, které jim přinášejí radost a štěstí; 77 % říká, že "chci prostě něco cítit, cítit se naživu".
Značky proto mají příležitost vstoupit do tohoto osudového dění a ulehčit život spotřebitelům tím, že jim poskytnou zážitky, po kterých touží. Více než šest z deseti respondentů průzkumu (3 000 z USA, Velké Británie a Číny) se domnívá, že by značky měly vyvinout větší úsilí, aby je ohromily velkolepou reklamou nebo marketingem (67 %).
Nabídněte zábavu!
- Stát si za zábavou! Zábava nejenže nabízí vítané odreagování v těžkých časech, ale je pro značky potenciální trojnásobnou výhrou - přináší potěšení nejen v daném okamžiku, ale také už při jeho očekávání a při vzpomínkách.
- Upřednostněte spojení. Vzhledem k tomu, že si 85 % lidí stěžuje, že v dnešní době máme na sebe méně času, mohou značky pomoci usnadnit smysluplné spojení prostřednictvím rituálů a prostorů (fyzických i virtuálních), které lidi spojují.
- Rozvíjejte smysly. Třiašedesát procent respondentů si přeje, aby značky poskytovaly vícesmyslové zážitky - a to platí jak v digitálním a virtuálním světě, tak i v IRL.
- Utečte před racionálním myšlením. Tři čtvrtiny (74 %) mají rády ve věcech, které dělají, prvek tajemství a překvapení. Značky do nich mohou zabudovat momenty náhody a neočekávaného.
- Snažte se být lepší. Pouze 25 % je pozitivně naladěno na to, jak se věci ve světě vyvíjejí. Tím, že se značky zapojí do řešení společenských a environmentálních problémů, mohou podpořit tolik potřebný optimismus.
Více informací naleznete ve zprávě Wunderman Thompson - The age of re-enchantment.
Zdroj: warc.com