První poznatky z výzkumu byly prezentovány ve vile Contagious na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions. Závěry studie vychází z kvalitativního a kvantitativního výzkumu, kterého se zúčastnilo 4 000 lidí v USA, Velké Británii, Německu a Francii.
Proč jsou rituály důležité?
Kouzelným způsobem může být rituálem jakékoli chování. Ale primárně je rituál spojen s emocionální transformací, rituály bývají hluboce osobním prožitkem. Pokud je rituál pravidelný, dlouhodobý může být zvykem - bodem, kde smysluplnost nahrazuje čistá efektivita. Rituály proto představují pro značky značnou příležitost. To platí zejména pro značky pochutin - vzpomeňme na Starbucks, KitKat nebo Coca-Colu, nebo dokonce Guinness. Ty samozřejmě mohou být součástí i méně častých rituálů, jako je například dovolená.
Existují důležité zásady, jak se značka může stát součástí rituálu - a to pouze tehdy, pokud ji do něj člověk pozve. "Pozoruj, usnadni, zúčastni se" je mantra pro značky, které zkoumají možnosti rituálu. Použijte ji jako rámec pro bohatší pochopení života vašich spotřebitelů a toho, kam se můžete lépe zařadit, abyste jejich život lépe podpořili. Pokud se to udělá správně, je to totiž mocná věc.
Četnost rituálů
- 72 % spotřebitelů do svých rituálů alespoň občas začleňuje konkrétní výrobek nebo službu;
- 48 % má svůj klíčový rituál déle než pět let a většina důležitých rituálů se vyskytuje denně;
- 39 % pociťuje pozitivnější vztah ke značce, jakmile se stane součástí jejich rituálu.
Co rituály dělají
- Podporují jednotlivce v atomizované společnosti: 31 % respondentů se domnívá, že rituály pomáhají vytvářet pravidla a konstrukce pro život.
- Poskytují kontrolu ve světě plném nestálosti: 33 % respondentů tvrdí, že rituály jim poskytují strukturu, 31 % věří, že rituály jim dávají pocit kontroly, a 32 % uvedlo, že jim pomohly zbavit se stresu.
- Smysl ve světě, který je posedlý efektivitou: 33 % respondentů věří, že rituály existují proto, aby umocnily jejich prožitky, zatímco 24 % respondentů je přesvědčeno, že rituály dávají jejich životu smysl a účel.
"Ke každé značce se váže nějaký jedinečný aspekt chování, který lze považovat za rituál. Jaké jsou (skryté) vzorce mezi spotřebiteli, kterým značkou sloužíte? Co dělají, jak a proč? Jakmile to zjistíte, jste na dobré cestě k využití síly rituálů."
Kate Howe, výkonná ředitelka společnosti MSQ.
Zdroj: warc.com