Paul Dyson, spoluzakladatel společnosti Accelero, ve studii WARC Spotlight on Drivers of Brand Growth aktualizuje svou předchozí studii z roku 2014 tak, aby zahrnovala zveřejněné údaje o více než 28 000 ukazatelích ROI z celého světa, a zjišťuje, že za tu dobu došlo k určitým změnám.
Proč je ziskovost reklamy důležitá
Maximalizace návratnosti reklamních investic je důležitá v nejlepších dobách a ještě více v době růstu cen a záporného růstu. Inzerenti mohou udělat mnoho pro zlepšení návratnosti svého mediálního rozpočtu a i malé 10% zlepšení rozpočtu ve výši 10 milionů liber má hodnotu 1 milionu liber navíc.
Klíčová zjištění:
- Největším faktorem ovlivňujícím ziskovost je velikost značky s násobitelem 20.
- Větší značky vítězí ve fyzické i mentální dostupnosti, a proto je pro ně snazší přilákat spotřebitele prostřednictvím marketingu.
- Pokud má zadavatel reklamy portfolio značek, pak větší výdaje na větší značky přinesou nejlepší výnosy.
- S růstem značky se zvyšuje i návratnost investic: při měření efektivity si uvědomte, že budoucí prodeje řízené médii budou vyšší díky růstu předchozích investic.
- Vliv velikosti rozpočtu může v průměru snížit ROI na polovinu, tj. z ROI šest při nízkém rozpočtu se může stát ROI tři při vysokém rozpočtu.
- Kreativita je největší jednotlivou pákou, kterou má inzerent k dispozici pro zvýšení ROI.
- Mediální faktory vykázaly od roku 2014 jen malé změny s výjimkou páky značky vs. výkon: tento násobitel ziskovosti vzrostl z 1,4 na 2,0.
Více informací naleznete v celém článku: Hnací síly ziskovosti reklamy v roce 2023
Zdroj: warc.com