Zpráva je k dispozici předplatitelům WARC. Analyzuje přihlášené práce a obsahuje vhled do přemýšlení poroty. Také poskytuje komentář k tématům z prací, odhaluje, co dělá kampaň kreativní a efektivní, a nabízí zákulisní pohled na vznik strategií, které vedou k vítězství v této kategorii.
Proč je pohled na vítěze soutěže 2024 důležitý? John Bizzell, vedoucí ocenění WARC, vysvětluje, že porota soutěže Creative Effectiveness Lions 2024 si dala za úkol "hledat kauzalitu v každém případě" - s jasným důkazem, že kampaň přímo způsobila obchodní dopad.
"Na vítězích, které vybrali, je to skutečně vidět, a proto je letošní ročník pro marketéry mimořádně silným zdrojem poučení a inspirace,"
říká.
Tři klíčová témata:
- Síla konzistence: Konzistence hraje klíčovou roli při budování mentální dostupnosti a zřetelnosti. Být konzistentní může znamenat investovat do výrazných prostředků značky nebo se zavázat k dlouhodobé kampani. Značky jako Heinz, Dove, Mastercard a Spotify udržely závazek k dlouhodobým strategiím, ale učinily tak způsobem, který je svěží a vzrušující.
- Klíčování ke kulturám ve velkém měřítku: Úspěšné značky kombinují přístupy, které jsou klíčem ke kulturám a podskupinám, se sofistikovaným masovým marketingem. PedidosYa, Oreo a Budweiser postavily své kampaně na pravdách sportovních fanoušků, ale pak tyto poznatky využily k tomu, aby se rozšířily a zvítězily.
- Jednoduchost je ctnost: Jednoduchost byla letos v porotě soutěže Creative Effectiveness Lions nejpoužívanějším slovem, a to ve velmi pozitivním smyslu. Jednoduchost může znamenat nalezení emocionálního spojení nebo nalezení jednoduchých řešení bolestivých bodů zákazníků, jak ukázaly společnosti McDonald's a Honest Eggs Co.
Celá zpráva je k dispozici předplatitelům WARC Strategy. Bude také diskutována v nadcházejícím podcastu WARC 3 in 15.
Zdroj: warc.com