Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

KANTAR: AMERICKÝ TRH STREMOVACÍCH SLUŽEB JE VELMI BLÍZKO NASYCENÍ

17. 2. 202417. 2. 2024
Podle společnosti Kantar mělo 95 % amerických domácností v prosinci 2023 alespoň jednu službu VOD.

Americké odvětví streamovacích služeb dosáhlo podle společnosti Kantar téměř bodu nasycení – v prosinci 2023 mělo 123 milionů amerických domácností (tj. 95 % všech domácností) alespoň jednu streamovací službu VOD.

Nejnovější údaje společnosti Kantar o zábavě na vyžádání (Entertainment on Demand, EoD) na americkém trhu streamovacích služeb poskytují další důkazy o tom, že trh streamování videa bude brzy zcela nasycen, což znamená, že se hráči na trhu budou muset v zájmu dalšího růstu zaměřit na udržení subdodavatelů, poskytování vyšší hodnoty zákazníkům, kanály FAST a mezinárodní expanzi.

Zpráva dále uvádí, že více než polovina amerických domácností v současné době používá týdně službu FAST, protože FAST je i nadále nejrychleji rostoucím typem streamování. Přesto se růst FAST i AVOD ve 4. čtvrtletí zpomalil, a to navzdory zvýhodněným listopadovým nabídkám Cyber Monday na různé streamovací služby AVOD, uvedla společnost Kantar.

Data společnosti Kantar dále ukázala, že Apple TV+, ESPN+ a Prime Video zaznamenaly v průběhu čtvrtletí největší absolutní nárůst podílu předplatitelů mezi placenými konkurenty VOD. K tomuto nárůstu přispěly propagační akce, zkušební verze a výdaje spojené s vánočními svátky.

Mezi další klíčová zjištění patří:

  • Vnímání obsahu se ve 4. čtvrtletí zlepšilo, protože byly ukončeny stávky scénáristů a herců. Nový obsah a rozmanitost obsahu způsobily ve 4. čtvrtletí zvýšení podílu registrací oproti 3. čtvrtletí.

  • Nejsledovanějším SVOD titulem ve 4. čtvrtletí 2023 byl Yellowstone (Peacock), poté následovaly Virgin River (Netflix) a Loki (Disney+).

  • Streamovací službou č. 1, pokud jde o vyhledávání obsahu, je i nadále Netflix. Hulu a Max se ve 4. čtvrtletí umístily na 3., resp. 4. příčce žebříčku.

  • Za nejdůležitější faktor, který vede k novým registracím předplatného na streamování videa, je považován poměr cena/výkon, který poprvé předčil konkrétní obsah jako nejdůležitější faktor.


Výzkumní pracovníci v nové studii zdůraznili, že vzhledem k téměř úplnému nasycení trhu je získávání nových uživatelů pro streamovací služby čím dál obtížnější. Hlavní hráči na trhu tak stále více hledají způsoby, jak ke své nabídce přidat hodnotu, aby si udrželi svou základnu předplatitelů a zabránili jejich odlivu.

Podle výzkumných pracovníků to znamená, že streamovací služby již nemohou konkurovat pouze nejnovějšími tituly. Musí poskytovat i další hodnotu, aby si uživatele udržely.

Jedním ze zřejmých způsobů, jak přidat hodnotu, je cena. Ačkoliv tato možnost měla v důsledku nedávného zvýšení cen omezenou hodnotu, společnost Kantar uvedla, že streamovací služby zvažují i sdílení hesel a možnost vytváření více profilů, neboť to vnímají jako způsob, jak vytvořit hodnotu. Možnost vlastního profilu u více členů domácnosti vedla ve 4. čtvrtletí k 13% nárůstu nového placeného předplatného ve srovnání s 3. čtvrtletím 2023, uvedla společnost Kantar.

Dalším způsobem, jak nabídnout další hodnotu, je podle výzkumných pracovníků diverzifikace obsahu. Služby, jako jsou Prime Video, Peacock a Max, stále častěji nabízejí živý obsah, například zpravodajství a sport. Za posledních šest měsíců byli uživatelé streamovacích služeb spokojenější s nabídkou sportovních přenosů i živého zpravodajství. Nicméně, byli méně spokojeni s rozmanitostí původního obsahu a seriálů. Podle výzkumných pracovníků přispěl sport k růstu služeb Prime Video i ESPN+, které ve 4. čtvrtletí 2023 zaznamenaly největší skok v podílu na trhu placených streamovacích služeb.

Vzhledem k olympijským hrám, které se budou konat v roce 2024, je podle společnosti Kantar pravděpodobné, že se na trhu bude i v příštím roce projevovat zvýšený zájem o sport.

Dalším způsobem poskytování hodnoty jsou značkové ekosystémy nebo balíčky služeb. Možnost předplatit si jinou službu jako doplněk kanálu znamená pohodlí a úsporu času potřebného k přepínání mezi službami, uvedli výzkumní pracovníci.

Doplňky kanálů, jako je Paramount+ na Apple TV+ nebo Max na Prime Video, nyní odpovídají za 23 % všech streamovacích služeb, přičemž ve 3. čtvrtletí 2023 to bylo 20 %. Apple TV+ z tohoto růstu těží. Podíl streamovacích služeb, které jsou přístupné jako kanál na Apple TV+, vzrostl za uplynulých 6 měsíců o 45 %, uvedla společnost Kantar.

Výzkumní pracovníci vysvětlili, že ekosystémy značek přesahují také hranice streamovacích kanálů. Ve 4. čtvrtletí roku 2023 těžila služba Prime Video z Prime Shipping v ekosystému Amazon, kde v říjnu proběhla akce Prime Day, v listopadu Cyber Monday a v prosinci probíhaly sváteční nákupy. Apple TV+ těžila z prodeje iPhonů v ekosystému Apple ve 4. čtvrtletí 2023.

Studie dále prokázala, že propojení streamovací služby s širším ekosystémem značce streamovací služby viditelně prospívá.

Když byli respondenti vyzváni, aby seřadili svá předplatná streamovacích služeb od nejdůležitějšího po nejméně důležité, podíl předplatitelů Prime Video a Apple TV+, kteří každou ze služeb označili za úplně nejdůležitější předplatné ve svém portfoliu streamování, vzrostl ve 4. čtvrtletí 2023 na nejvyšší zaznamenanou úroveň. Každý třetí předplatitel služby Prime Video uvedl, že Prime Video je pro něj naprosto nejdůležitější službou, a každý čtvrtý předplatitel Apple TV+ označil Apple TV+ za svou nejdůležitější službu, uvedla společnost Kantar.

Zdroj: tvtechnology.com 

Načítání dalších...