Streamovací společnosti, jako jsou Netflix a Disney, se snaží rozšířit své nabídky podporované reklamou – a nový průzkum společností Samba TV a HarrisX ukazuje, že mileniálové jsou otevřenější k využívání nabídek AVOD než ostatní generace.
„Mileniálové, tedy generace, která vyrostla na kabelové televizi a jako první přestala používat kabel, je zjevně hlavním publikem platforem AVOD a FAST,“
uvedl v prohlášení spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Samba TV Ashwin Navin. „Jejich ochota konzumovat reklamu při streamování je pro inzerenty jedinečnou příležitostí, jak oslovit více než 20 % americké populace, která má větší kupní sílu než diváci pocházející z doby baby boomu, kteří právě odcházejí do důchodu. Přijetím strategie omniscreen, která se zaměřuje na všechny platformy, kde mileniálové konzumují video, mohou inzerenti přizpůsobit své kampaně tak, aby se spojili s tímto nesmírně vlivným publikem.“
V USA žije 72,2 milionu mileniálů, jejichž roční kupní síla podle Samby a HarrisX přesahuje 2,5 bilionu dolarů.
V rámci průzkumu, jehož se ve dnech 22.–30. srpna zúčastnilo více než 2 500 dospělých, bylo zjištěno, že 8 z 10 mileniálů streamuje televizní pořady, přičemž 84 % z nich používá Netflix. Zhruba 73 % rodičů mileniálů uvedlo, že si předplatili streamovací službu právě kvůli svým dětem.
Přibližně 68 % mileniálů uvedlo, že mají předplatné streamovací služby podporované reklamou, což je více než u kterékoli jiné generace. 21 % respondentů z řad mileniálů uvedlo, že si předplatili úroveň služby Netflix podporovanou reklamou. Přibližně 68 % respondentů by pravděpodobně změnilo své předplatné streamovací služby, pokud by byla k dispozici levnější verze s reklamami, zatímco 72 % respondentů uvedlo, že by sledovali živé události na nejlepších službách SVOD a AVOD, pokud by byly nabízeny.
Mileniálové sice konzumují AVOD, ale jsou také citliví na únavu z reklamy. 71 % respondentů uvedlo, že opakované sledování stejné reklamy na značku během jednoho měsíce by vedlo ke zhoršení jejího vnímání. Průzkum navíc poukázal na to, že 85 % respondentů se při sledování televize dívá na mobilní zařízení.
Tato zjištění přicházejí v době, kdy Netflix v srpnu oznámil, že jeho reklamní vrstva se rozrostla na více než 10 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Ve třetím čtvrtletí roku 2023 společnost odhalila, že počet členů reklamní vrstvy se mezičtvrtletně zvýšil o téměř 70 % a nabídka nyní odpovídá za zhruba 30 % všech nových registrací.
Společnost Disney uvedla, že ke konci třetího čtvrtletí se v USA k nabídce Disney+ podporované reklamou zaregistrovalo 3,3 milionu předplatitelů. Očekává se, že společnost poskytne aktuální informace o vývoji této nabídky, až bude 8. listopadu oznamovat své hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí roku 2023.
Prime Video mezitím plánuje, že začátkem roku 2024 začne zavádět „omezené reklamy“ v USA, Velké Británii, Německu a Kanadě – a později v tomto roce provede rozšíření do Francie, Itálie, Španělska, Mexika a Austrálie. Nabídne také novou možnost bez reklam za příplatek 2,99 USD měsíčně pro členy z USA. V současné době stojí služba Amazon Prime, která zahrnuje i službu Prime Video, 14,99 USD měsíčně nebo 139 USD ročně. Členství bez jakýchkoli výhod, které zahrnuje pouze Prime Video, stojí 8,99 USD měsíčně.
Londýnská výzkumná společnost Ampere Analysis v červenci předpověděla, že vrstva podporovaná reklamou by společnostem Netflix, Disney a ostatním mohla do roku 2027 generovat příjmy přesahující 10 miliard dolarů na domácím trhu.
Zdroj: thewrap.com