Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

KREATIVITA MÁ ABSOLUTNÍ VLIV NA ÚSPĚCH REKLAMY

1. 3. 20231. 3. 2023
Při přezkoumání téměř 500 televizních kampaní společnost Nielsen zjistila, že 47 % prodejů řízených reklamou se odvíjí od kreativity. Kreativita bez strategie je však receptem na katastrofu.

Společnost Nielsen ve svém výzkumu Pět kroků k reklamní efektivitě zmiňuje právě kreativitu jako klíčový prvek úspěšné kampaně.

Zdroj: Nielsen.com


Nejde ale jen o kreativitu, klíčová je souhra více faktorů, které by marketéři měli v kampaních zohlednit. V centru pozornosti totiž musí být cílová skupina a její vnímání světa. Jen tak bude kreativa kampaně relevantní, upoutá pozornost a podpoří prodeje.

Mocná dvojice: kreativita a relevance.


Vysoce kreativní kampaně jsou výrazně efektivnější než méně kreativní kampaně. Nejenže zvyšují pozornost věnovanou reklamě a zapamatovatelnost, ale také zvyšují pozitivní asociace a nákupní záměr. V podstatě je pravděpodobnější, že spotřebitelé budou na vaši reklamu reagovat, pokud jim přijde zajímavá nebo zábavná.

Vytvoření reklamy, kterou publikum ocení, však nevyžaduje pouze kreativitu v typickém slova smyslu. Vyžaduje, aby tvůrce jasně rozuměl své cílové skupině.

Podle studie společnosti Ipsos platí, že pokud je kreativita zarámována s ohledem na perspektivu publika a na to, jak značka zapadá do jeho světa, zvyšuje se potenciál prodeje o 20 %.

Když se však trh rychle mění, může být těžké udržet krok s měnícími se náladami spotřebitelů. Nemluvě o vývoji zcela nové kreativní práce v reakci na tyto změny. Ale je to možné. Během roku 2020 značky rychle pracovaly na změně reklamních sdělení, aby odrážely dopad pandemie.

Vzhledem k tomu, že spotřebitelé nyní čelí pokračující ekonomické nejistotě, měly by značky bedlivě sledovat, jak ekonomika ovlivňuje pocity spotřebitelů. Vyplatit by se mohla například kreativa, která odráží citlivost vůči napjatým rozpočtům.

Pochopení spotřebitelů by však nemělo bránit kreativitě v reklamě. Naopak, mělo by ji formovat - a učinit ji ještě působivější pro ty, kteří ji vidí, a pro značky, které ji využívají.

Klíčový závěr: Marketéři musí ve svých kampaních upřednostňovat kreativitu. Kreativita by však nikdy neměla být omluvou pro nerelevantní sdělení.
"V reklamě je bezpečný přístup ke kreativě... příliš riskantní. Proč? Protože bezpečné přístupy jsou málokdy zapamatovatelné. Jsou to právě nečekané postupy, které upoutají pozornost, emocionálně spojí a odliší vás od konkurence. A nečekané je neoddělitelně riskantní. Takže podstoupení (správného) kreativního rizika... je skutečně nejbezpečnější cestou k úspěchu."

dodává Ryan Kinkaid, viceprezident skupiny kreativních ředitelů

Zdroj: marketingarchitects.com


Načítání dalších...