Zpráva vychází z průzkumu realizovaného mezi 318 odborníky na předplatné ze společností s více než 50 zaměstnanci a ročními příjmy přesahujícími 5 milionů dolarů.
Zpráva vykresluje optimistický obrázek ekonomiky předplatného. 96 % dotázaných vedoucích pracovníků v oboru očekává v roce 2024 výrazný růst příjmů z předplatného. Přibližně 3 ze 4, tj. 73 % firem nabízejících předplatné, zvýší v roce 2024 ceny, což představuje nárůst o více než 10 % (ve srovnání s 62 % v roce 2023).
„Můžeme to vidět v oblasti softwaru a služeb pro spotřebitele. Lidé, kterým záleží na nákladech, opouštějí služby, ale ti, kteří si cení jídla, obsahu nebo softwaru, zůstávají. Odvětví se posunulo od 'růstu všech nákladů' k 'efektivnímu růstu',“
uvedl Guy Marion, marketingový ředitel společnosti Chargebee.
Od roku 2024 bude služba Amazon Prime Video obsahovat reklamy. Obsah bez reklam budou moci sledovat pouze ti zákazníci, kteří si připlatí. V roce 2023 zvýšila společnost Netflix cenu základního tarifu z 9,99 USD na 11,99 USD měsíčně – a v letošním roce se chystá cenu znovu zvýšit. Své ceny zvedly také společnosti Disney Plus a Hulu.
„Jsem předplatitelem už 15 let, ale už toho bylo opravdu dost. Na platformě už není nic, co by ospravedlnilo cenu. Jejich originály nemají konce, tak proč nás chtějí nudit novými pořady?“ napsal na sociální síti X uživatel, který reagoval na zprávu Forbes ohledně zvyšování cen Netflixu.
„Jo. Příliš mnoho lidí srazí patky a změny od Netflixu akceptuje. S tím je potřeba udělat rázný konec. Lidi musí říct ‚dost‘ a zrušit to,“ napsal další uživatel na síti X.
Přibližně 86 % dotázaných vedoucích pracovníků v odvětví se domnívá, že udržení stávajících zákazníků je důležitější než získávání nových.
„Od spuštění Netflixu a v době před pandemií převažovala ve všem kvantita. Bylo to o nakupování nástrojů, najímání lidí a utrácení spousty peněz ve jménu získání zákazníků. Rostoucí podíl na trhu, to byl svatý grál,“ řekl Marion.
Přibližně polovina respondentů průzkumu (46 %) využívá umělou inteligenci ke zvýšení provozní výkonnosti, což otevírá cestu k lepší analýze trhu a zdokonalování produktů s cílem zlepšit uživatelskou zkušenost. Jinými slovy, spotřebitelé budou platit za lepší zážitky.
„Společnosti využívají umělou inteligenci k tomu, aby se zaměřily na své ‚dobré‘ zákazníky, nikoli na ty ‚špatné‘,“ řekl Marion a dodal: „Špatný zákazník“ představuje někoho, kdo nikdy nebude ziskový, protože například vrátí dodaný produkt. Společnost v tomto případě plýtvá prostředky na odeslání produktu, a proto je takový zákazník čistou ztrátou,“ řekl. „Špatní zákazníci zabíjejí předplatitelské firmy,“ uzavřel Marion.
V souhrnu lze říci, že mnoho spotřebitelů může být nespokojeno s vyššími cenami a společnosti investují více do stávajících zákazníků, aby je udržely spokojené a loajální.
Zdroj: forbes.com