Navzdory široké nabídce streamovacích platforem neztrácí tradiční televize u diváků nijak na oblibě. Podle studie Consumer Survey 2024 poradenské společnosti Deloitte sledují diváci v Německu převážně klasickou televizi, a to z 81 %. To je jen o něco méně než před třemi lety (83 %).
V případě konkurenčních streamovacích platforem se odborníci společnosti Deloitte domnívají, že fáze rychlého nárůstu je u konce. Podle výsledků studie si předplatné na streamovací službu pořídily necelé dvě třetiny (64 %) německých domácností, což je stejné množství jako v předchozím roce a o něco méně než v roce 2022, který neblaze proslul pandemií koronaviru.
Letošní studie „Media Consumer Survey“, kterou realizovala společnost Deloitte, je založená na průzkumu konzumace televize a videa mezi 2 tisíci spotřebiteli.
Televize je vhodné „sekundární médium“
„Převažující konzumace televize“, která je zmíněna v rámci studie, znamená, že dotyční diváci strávili více než polovinu času sledováním běžných televizních programů. Naproti tomu pouze 19 % respondentů odpovědělo, že tráví více než polovinu příslušného času „sledováním videa mimo tradiční televizi“.
Podle autorů studie se televize – na pozadí četných alternativních nabídek videa – jeví jako „nesmírně odolná“. Za silné stránky televize považují její živý charakter, snadné využití jako „sekundárního média“ a vysokou loajalitu starších diváků.
Časté střídání předplatného na streamovací služby
Zato trh streamování zaznamenává první známky nasycení. „Obrovský růst, který služby videa na vyžádání zažily v době koronaviru, se nyní ustálil,“ uvedla Sophie Pastowski, jedna z autorek studie. Nicméně, i když počet uživatelů podle společnosti Deloitte nadále neroste, výsledky průzkumu naznačují, že každý druhý zákazník streamovacích služeb sleduje více obsahu než v předchozím roce.
Společnost Deloitte zároveň upozorňuje na časté změny poskytovatelů streamovacích služeb –předplatné je uzavíráno pouze dočasně. Téměř deset procent respondentů v rámci průzkumu uvedlo, že v uplynulém roce předplatné uzavřeli i zrušili. „Soupeření o čas strávený u obrazovky a o rozpočty televizních diváků a diváků sledujících videoobsah bude v budoucnu ještě intenzivnější,“ doplnila Sophie Pastowski.
Kompletní studie je k dispozici zde.
Zdroj: tagesschau.de