Do zahájení letošního ročníku výroční konference týdeníku Marketing a Media zbývají necelé dva měsíce a je tak nejvyšší čas představit si to nejzajímavější, co účastníky na pěti scénách s odborným programem čeká.
O úvod se postará Antonis Kocheilas, donedávna globální CEO Ogilvy Advertising a od letoška globální šéf pro transformační strategie značek v rámci celé Ogilvy. Ve svém příspěvku ukáže, jak může umělá inteligence pomoci transformovat společnost z informační ekonomiky na takzvanou ekonomiku inspirace. Na něj naváže britský experimentální psycholog Charles Spence, který na univerzitě v Oxfordu vede specializovanou laboratoř pro cross‑modální vnímání — laicky řečeno se zabývá tím, jak různé smysly ovlivňují naše vnímání způsobem, který bychom vůbec nečekali. Jeho výzkumy pomáhají mezinárodním značkám měnit obchodní a marketingové strategie, ale dávají například lékařům k dispozici nové nástroje při léčbě těžce nemocných pacientů.
Umělá inteligence v nás a okolo nás
Spojujícím motivem konference je fenomén AI se všemi jejími dobrými i špatnými stránkami. Jak ji zapojujeme do tvorby strategií, jak nám pomáhá shromáždit a analyzovat rozsáhlá data, jak s ní můžeme tvořit mediální obsah — včetně televizního a novinového zpravodajství — anebo řídit nasazování placených formátů v různých mediatypech.
Budou o tom mluvit zástupci mediálních domů, agentur a poradenských společností, které se na výzkum a aplikaci nástrojů umělé inteligence specializují. Řeč ale přijde také na etickou stránku používání AI v komunikaci a marketingu a na rizika, která jsou s bezbřehým nahrazováním lidského prvku jeho umělou alternativou spojena.
Zaměří se na to mezi jinými Alastair McCapra, šéf britského Chartered Institute of Public Relations, anebo Christina Førsgard, autorka etických principů pro práci s digitálními nástroji v komunikaci. Do čerstvě dokončené bílé knihy používání AI v komunikaci nám dají nahlédnout její spoluautoři Nathan Kemp z britské pobočky agentury Grayling a Arne Mosselman z amsterodamské poradenské společnosti Ainigma.
Tajemství úspěchu v podání těch nejlepších
Ani letos nebudou na scénách konference Forum Media chybět příklady toho nejlepšího, co v posledním roce v marketingu a komunikaci vzniklo. Třicet let po pádu komunismu, který mladoboleslavské škodovce otevřel dveře na mezinárodní trhy, se globální šéfka marketingu této automobilové značky Meredith Kelly ohlédne za tím, jak velkou cestu za tu dobu Škoda Auto urazila a kam má do budoucna ve svém marketingu namířeno.
Majitel značky Mattoni 1873, padovský rodák Alessandro Pasquale, zase ukáže, jak takřka proti všem u nás prosazoval systém zálohování plastových láhví. Výjimečný úspěch sklářské značky Lasvit na milánském Design Weeku představí její marketingová šéfka Klára Poliakov. A nesnadnou cestu za mezinárodním uznáním pro oděvní kolekci českých olympioniků v Paříži popíše Tomáš Houska z Českého olympijského výboru.
Na scéně PR Summitu nebude chybět přehlídka šestice oceněných prací z aktuálního ročníku soutěže Lemur. Letošní novinkou konference pak bude odtajnění shortlistů před podzimním vyhlášením cen Effie.
Mezinárodní workshopy a shitstorm jako bonus
Vůbec poprvé letos pořadatelé zařadili workshopy se zahraničními lektory. Steven Mehringer, jehož přednáška o AI patřila vloni k nejlépe hodnoceným, nám poví, jak od minulého roku pokročil v diskusi s umělou inteligencí o tom, co umí a co ne, jak moc si vymýšlí a proč to dělá. Jeho workshop povedou bez nadsázky on s AI společně.
Sascha Devigne z německého Düsseldorfu zase ukáže, jak AI umí připravit televizní zprávy téměř bez zásahu člověka: dokonce ani moderátor není zapotřebí. A mezinárodní expert Ivor Rothwell z IBM v praxi předvede schopnosti konverzační AI a její zapojení do zákaznické péče.
Perličkou v programu bude přednáška s následnou diskusí o shitstormu jakožto společensko‑mediálním fenoménu. Postará se o ni filozofka a publicistka Tereza Matějčková spolu s renomovaným architektem Jaroslavem Wertigem.
Více k programu zde.
Zdroj: mam.cz