To je jedno z hlavních zjištění v nové zprávě* od LIONS, WARC a The Effectiveness Partnership, která nastiňuje, jak globální marketéři vnímají výzvy, kterým dnes čelí marketingový průmysl.
V dnešní době totiž marketéři čelí celé řadě výzev, kvůli nimž je strategické plánování náročnější a investiční rozhodnutí bývají riskantnější než kdy dřív. Některé jsou globální a nevyhnutelné, ale u jiných je v silách marketérů, aby s nimi něco udělali – POKUD ovšem vědí, jak na to, a pokud mají potřebné zdroje a podporu.
Klíčové poznatky
- Osmdesát procent marketérů vidí pět hlavních výzev pro rozvoj strategie, patří sem:
- ekonomická nejistota
- nový vývoj v oblasti technologií a umělé inteligence
- marketingová efektivita
- rozpočty a zdroje
- talent management
- Ty vytvářejí mnohostranný tlak na technické, organizační, diplomatické a přesvědčovací schopnosti obchodníků.
- Více než 80 % se snaží vyhodnotit obrovské množství nekompatibilních dat, což ztěžuje přípravu a prezentaci uceleného obchodního konceptu.
- Využití kanálu je silně spojeno se schopností vypočítat ROI, což představuje příležitost rozšířit také roli měření.
Využitím příležitostí dnešních technologií, rozšířením rozsahu měření a zavedením kultury efektivity do organizací může marketing pomoci proměnit největší výzvy v největší příležitosti.
* Zpráva Marketing Challenges 2023 je založena na odpovědích od 187 senior marketérů (50 % na úrovni CMO nebo ekvivalentu) v organizacích vlastníků značek v sedmi marketingových sektorech po celém světě.
Zdroj: warc.com