Pro marketéry jsou martech technologie prioritou. Některé organizace ale již zjistily, že množství využívaných nástrojů je čím dál větší a jsou stále složitější, a snaží se již o zjednodušení. Podle nové studie britské společnosti Clevertouch Consulting se přibližně 57 % marketérů cítí zahlceno množstvím martech platforem, které jsou na trhu k dispozici. Padesát čtyři procent marketérů uvádí, že používá 50 a více technologických platforem.
Z 250 oslovených marketérů 55 % uvedlo, že jejich společnosti chtějí v příštích 12 měsících zjednodušit svůj zásobník.
Je problematické chtít po lidech v kreativní profesi, jako je marketing, aby si vybírali mezi technologiemi a kreativitou. Pravděpodobnější je, že marketéři upřednostňují technologie, protože zvyšují jejich kreativní kapacitu. Nástroje pro automatizaci marketingu a generativní umělou inteligenci zvyšují také míru, s jakou mohou marketéři zapojit spotřebitele.
Pronikněte hlouběji: Marketéři potřebují jednotnou platformu, ne více samostatných nástrojů.
Další zjištění.
- 65 % marketérů dává přednost technologiím před kreativitou
- 21 % není schopno držet krok s tím, jak se platformy vyvíjejí;
- 17 % nemá vlastní odborné znalosti pro správu platforem;
- 64 % se domnívá, že jejich martech stacky se v posledních letech staly složitějšími;
- 54 % si myslí, že martech zefektivnil marketingové strategie a 25 % si myslí, že martech poskytuje větší možnost sledovat návratnost investic a generování leadů.
O VÝZKUMU: Zpráva vychází z průzkumu mezi 250 marketéry v USA, Velké Británii a EU.
Zdroj: martech.org