MEDIÁLNÍ TRH SPOLEČNĚ PODPORUJE POZMĚŇOVACÍ NÁVRH K ZÁKONU O LÉČIVECH, KTERÝM JE REGULOVÁNA REKLAMA
23. 1. 201823. 1. 2018Problematická novela, která zavedla solidární odpovědnost šiřitele reklamy za soulad obsahu reklamy na humánní léčivé přípravky, doplňky stravy, potraviny pro zvláštní a kojeneckou výživu se zákonem, je účinná od dubna 2017. Nevedla k žádnému zvýšení úrovně ochrany spotřebitelů, jen se ukázalo, že je snadno zneužitelná pro konkurenční boj výrobců dotyčných produktů. Už na jaře loňského roku celý mediální sektor upozorňoval na to, že rozšíření odpovědnosti na šiřitele reklamy k vyšší ochraně spotřebitelů vést nemůže. Šiřitelé reklamy totiž nedisponují odbornou kvalifikací ani právními nástroji k tomu, aby dokázali shromáždit potřebné podklady a kvalifikovaně zhodnotit, zda inzerovaný výrobek například skutečně posiluje imunitu či nikoliv.
„Provozovatelé médií chápou, že cílem novely měla být větší ochrana spotřebitele, ale přenesení odpovědnosti na šiřitele reklamy není tou správnou cestou. Ochranu spotřebitele lze zvýšit pouze efektivním vymáháním zákonných povinností u zadavatelů reklamy. Doufáme, že zákonodárci tuto skutečnost pochopí a podpoří pozměňovací návrh, který navrací znění zákona o regulaci reklamy do původní podoby, a stávající novelu odmítnou jako nekoncepční a nesystémovou,“ komentuje společný postup Ján Simkanič, předseda Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR)
Asociace komerčních televizí (AKTV)
Asociace televizních organizací (ATO)
Unie vydavatelů (UV)
Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV)
Asociace komunikačních agentur (AKA)
Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK)