Průzkum s názvem "Video Redefined" ukázal, že generace Z věnuje stejně času hraní her, sociálním médiím a sledování nepředplacených videí jako sledování tradiční televize a filmů. K tomuto trendu u generace Z přispívá obliba chytrých telefonů, což z jejích příslušníků činí "první generaci chytrých telefonů", kterou Hub nazývá "všežravci zábavy".
Podíl času, který generace Z věnuje zábavě při sledování televize, je méně než poloviční oproti divákům starším 35 let. Čas strávený hraním her, sledováním nepředplacených videí a na sociálních sítích je u generace Z na stejné úrovni jako u televize a filmů, uvádí průzkum.
Nejsou však sami. Třetina starších diváků v průzkumu uvedla, že čas, který tráví sledováním videí bez prémiového obsahu, se krátí o čas, který tráví sledováním "běžné televize". Respondenti z generace Z uvedli, že sledují neprémiová videa přibližně dvě hodiny denně, zatímco respondenti starší 35 let sledují více než dvě hodiny týdně - v porovnání s nimi je to málo, ale oproti předchozímu roku se jejich počet výrazně zvýšil, zjistila studie.
Starší respondenti se podle průzkumu obracejí na alternativní platformy, aby byli informováni o novinkách a dalších tématech, která je aktuálně zajímají.
Mezi příslušníky generace Z byly obzvláště oblíbené sociální sítě Snapchat, TikTok a Instagram (ve srovnání s preferencemi osob starších 35 let). Dvakrát více příslušníků generace Z používá ke sledování videí Instagram a TikTok a třikrát více Snapchat ve srovnání se staršími respondenty. Průzkum také ukázal, že osmdesát procent všech respondentů v daném týdnu sledovalo YouTube.
Všichni respondenti, kteří používají sociální média, uznali, že každé z nich přináší jiné výhody. Například TikTok byl oceňován pro poskytování krátké, módní zábavy a YouTube byl uznáván pro svou rozsáhlou knihovnu a platformu, která nabízí informativní obsah, zjistila studie.
"Není pochyb o tom, že mladí diváci nejsou tradiční televizi a filmům tak oddaní jako předchozí generace. To představuje pro mediální společnosti další výzvu při orientaci v budoucím ekosystému videa,"
řekl Mark Loughney, hlavní konzultant společnosti Hub. "Bylo by pro ně marné snažit se získat zpět čas z netradičních platforem, takže by se mediální společnosti měly místo toho zaměřit na sociální média jako na příležitost, jak oslovit generaci Z prémiovým obsahem."
Zdroj: tvtechnology.com