Průzkum mezinárodní výzkumné agentury YouGov, sídlící v Londýně, zjistil, že většina osob ve věku 18 až 24 let (61 %) nejraději sleduje televizi se zapnutými titulky.
Oproti tomu 31 % osob ve věku 25 až 49 let používá skryté titulky a jejich podíl klesá na 13 % osob ve věku 50 až 64 let.
Ukázalo se, že starší diváci, u nichž lze předpokládat, že častěji trpí špatným sluchem, si titulky zapínají mnohem méně často - rozhodlo se pro to pouze 22 % z nich.
Přibližně dvě třetiny Britů (65 %) je raději vypínají.
Ukazuje se tak, že některé návyky, které mladé cílové skupiny mají z online prostředí, přenášejí i při sledování obsahu na velkých obrazovkách televize.
Již v roce 2021 průzkum zadaný charitativní organizací Stagetext zjistil, že téměř čtvrtina veřejnosti sleduje doma obsah s titulky "neustále". Melanie Shape, generální ředitelka společnosti Stagetext, tehdy uvedla: "Vždycky jsme věděli, že titulky používá více lidí, než kolik jich prohlásilo, že je potřebuje, ale jsme ohromeni rozsahem jejich používání. Čísla dokazují, že po titulcích je poptávka a že pro miliony lidí jsou záchranným lanem. Každý z nás zná někoho, kdo má televizi puštěnou příliš nahlas a zapnutí titulků by mu prospělo."
Zdroj: broadbandtvnews.com