Doba sledování audiovizuálního obsahu stále roste. Nedávná publikace sdružení soukromých médií Vaunet ukazuje, že podíl audio a audiovizuálního obsahu na celkovém mediálním čase (u lidí od 14 let) v Německu vzrostl v roce 2022 na téměř 90 %.
Vezmeme-li v úvahu tablety a mobilní telefony dohromady, předstihly již televizor v hlavním vysílacím čase. Stále častěji dochází ke smíšenému používání mobilních telefonů a televizních obrazovek v různých každodenních situacích, nebo dokonce současně.
V důsledku toho by se provozovatelé televizního vysílání měli zaměřit na obsah a technologie, které mohou provázet jejich diváky po celý den a vyhnout se mediálním přerušením. Koneckonců platformy sociálních sítí používají stále přesnější algoritmy, aby si své uživatele udržely déle u sebe, a růst je nejvýraznější v oblasti mobilních zařízení (stálá a všudypřítomná nabídka).
Televize musí nabízet mobilní služby, aby získala zpět vyšší čas sledování
Doposud televizní stanice a vysílatelé často zveřejňovali části svých formátů digitálně například na Instagramu, TikToku, Twitteru nebo Facebooku. Doufají, že tímto způsobem získají větší pozornost a nepřímo také vyšší sledovanost a dodatečné příjmy z prodeje reklamy prostřednictvím těchto platforem. Algoritmy platforem sociálních sítí, které slouží k vyšší sledovanosti tohoto obsahu, jsou však pro televizní vysílatele černou skříňkou.
I osobní údaje uživatelů proudí pouze do hodnotového řetězce různých velkých technologických společností. Pro provozovatele televizního vysílání a platformy je zásadní zachovat suverenitu obsahu.
Hnacím motorem budoucího úspěchu je také marketing zaměřený na cílové skupiny. Přímé oslovení známého uživatele na základě jeho zákaznického profilu je pro sponzora nebo zadavatele reklamy zajímavější než obecné cílení na sociálních sítích bez ohledu na zákazníka. Nezávislá uživatelská data jsou také cennější a lépe se prodávají.
Dál propagujte populární pořady a úspěšné formáty
Velké televizní události mají stále sílu shromáždit lidi před televizí, podnítit debatu a dostat se do médií. Od vzniku sociálních sítí také roste potřeba vyjadřovat se, hodnotit nebo doporučovat různé pořady v komunitách.
Ačkoli termín “virální” pochází z digitálního světa, mohou ho využít i běžné televizní stanice - se správnou technologií a strategií. Využitím koncept “virálu” lze posílit nezávislé zábavní formáty a zvýšit povědomí o populárních pořadech stanice.
Diváci se také mohou vzájemně propojit. Možnosti, které nabízejí digitální televizní aplikace nejsou atraktivní pouze pro “digitální domorodce” nebo generaci Z. Společnost TeraVolt očekává, že v budoucnu se používání televize napříč všemi cílovými skupinami bude stále více propojovat s internetem, a že vznikne tzv. mobilní televize.
Proč se musíme - a můžeme - připravit na “mobilní televizi”
„Nejde o informační přetížení, ale o selhání filtrů,“ říká profesor médií Clay Shirky, který neustále opakuje, že chování diváků se stále více posouvá od pasivní konzumace textů k interaktivnímu zážitku. “Asymetrická” komunikace, pocházející pouze od jednoho odesílatele, naráží na své limity.
Provozovatelé sociálních sítí nadále dělají vše pro to, aby se stali ústřední platformou zábavy. Facebook a Instagram začínaly s obrázky, později přidaly videa a streamování. Stranou od zavedených televizních vysílatelů se nyní rozvinulo odvětví tvorby obsahu, které někdy dosahuje dosahů, o nichž si mohou režiséři tradičních televizních programů nechat jen zdát.
Místní a zájmové televizní stanice jsou vysoce relevantní pro své cílové skupiny. Své trhy znají nejlépe, a proto mohou vytvářet vhodné nabídky pro spolupráci.
Zdroj: the-media-leader.com