Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY DOMÁCÍ VÝZKUM

NA DOVOLENOU VYRÁŽEJÍ ČEŠI NEJRADŠI K MOŘI NEBO ZA POZNÁVÁNÍM, PREFERUJÍ CESTOVÁNÍ AUTEM

1. 6. 20191. 6. 2019
Češi si dovolenou organizují různými způsoby, nejčastěji však sami s pomocí lidí, se kterými cestují. Přes cestovní kancelář si dovolenou alespoň částečně zařizuje čtvrtina dotázaných. Téměř polovina preferuje cestování autem, třetina pak letadlem. Mezi nejoblíbenější patří dovolená strávená u moře, ale oblíbené jsou i poznávací cesty. Výzkum přinesla agentura Nielsen Admosphere, uskutečnil se na vzorku pěti set respondentů z internetové populace starší 15 let z Českého národního panelu.

Z výzkumu vyplynulo, že 13 % internetových Čechů na dovolenou vůbec nejezdí. Avšak ti, kteří na dovolenou jezdí, si volí různé způsoby, jak si svou cestu zorganizují. Třetina Čechů si obvykle zajišťuje dovolenou s lidmi, se kterými se na ni chystá (31 %). Tento způsob organizace se týká v největší míře respondentů ve věkové kategorii 15–34 let. Méně než čtvrtina dotázaných si pak dovolenou zajišťuje kompletně sama (22 %) nebo přes cestovní kancelář (17 %).



Češi, kteří jezdí na dovolenou, obecně preferují dovolenou strávenou u moře (46 %). Mají rádi také poznávací cesty (41 %), při nichž navštěvují města, kraje a památky. Třetina pak preferuje relaxační pobyt v lázních či wellness (31 %) nebo dovolenou spojenou s pěší nebo horskou turistikou (30 %).

Dotazovaní nejčastěji uvedli, že na dovolenou nejraději jezdí autem (46 %). Vyslovilo se tak více mužů než žen, a také více lidí z vesnic než z měst. O něco méně pak dotázaní preferují dopravu letadlem (29 %). Tato možnost je naopak rozšířenější více mezi ženami a lidmi ve věkové kategorii 15–34 let. S velkým odstupem pak respondenti uváděli také cestování vlakem (8 %) či autobusem (6 %).

Dle monitoringu reklamy společnosti Nielsen Admosphere inzerovala ze zadavatelů cestovních agentur mezi červencem 2018 a červnem 2019 nejvíce Cestovní kancelář FISCHER. Ceníková hodnota její reklamy přesáhla 285 milionů korun. Druhá Invia.cz umístila inzerci v hodnotě 160 milionů korun a třetí Čedok využil reklamní prostor v hodnotě 125 milionů korun.



Zdroj: simar.cz

Načítání dalších...