Dle zjištění společnosti WARC tak průměrná kampaň v databázi WARC přináší čtyřnásobný nárůst prodeje oproti investici do reklamy. Za stejné období 2017–2022 vzrostla střední zisková návratnost investic o 24 % z 1,9:1 na 2,36:1 – takže každý investovaný dolar přináší dalších 2,26 $ čistého zisku (po vyloučení nákladů na kampaň ve výpočtu).
Pochopení návratnosti investic je pro inzerenty důležitým způsobem, jak zhodnotit efektivitu svých reklamních výdajů – a zlepšení návratnosti investic (zisk nebo příjmy) za posledních pět let ukazují, že inzerenti investují do kampaní s vyšší úrovní efektivity.
I když je to povzbudivé, je důležité nezaměňovat účinnost kampaně s efektivitou kampaně. Jak tvrdili odborníci jako Tom Roach, přílišné spoléhání na návratnost investic může odvést pozornost obchodníků od toho, aby se soustředili na to, na čem skutečně záleží: na absolutní výši zisku nebo výnosů generovaných činností. Marketéři by proto měli dbát této rady a používat ROI opatrně k posouzení a vyhodnocování dopadu svých kampaní.
ROI se také může mezi kampaněmi a kategoriemi značně lišit, s krátkodobým dopadem od méně než 1:1 do více než 10:1. Údaje o návratnosti investic v databázi WARC se většinou počítají v rámci jednoho roku, ale důkazy silně naznačují, že dlouhodobý dopad reklamy je přibližně dvojnásobný než krátkodobý dopad.
Kompletní zprávu ROI Benchmark lze přečíst zde.
Zdroj: WARC.com