Deutsche Telekom (T-Mobile) udržela druhý rok po sobě prvenství v žebříčku TOP 500 nejhodnotnějších evropských značek, který sestavuje Brand Finance. Hodnota její značky vzrostla meziročně o 13 % na 68,4 mld. euro. V těsném závěsu se na druhé pozici drží německá značka Mercedes-Benz (hodnota značky 55,5 mld. euro). Třetí nejhodnotnější je Shell, následují Allianz a Porsche.
Ze všech evropských zemí uvedených v letošním žebříčku TOP 500 nejhodnotnějších evropských značek má nejsilnější zastoupení Německo. Je to téměř 27 % celkové hodnoty všech značek v žebříčku (celkem 596,1 mld. euro). Druhé nejvyšší zastoupení má Francie (471,8 mld. euro) a třetí Spojené království (373,1 mld. euro).
Z českých značek je v žebříčku nejhodnotnějších evropských značek nejvýše Škoda na 270. místě, což je o 18 příček lepší pozice než v roce 2023.
Britská polovodičová značka Arm si připsala nejvyšší meziroční nárůst hodnoty značky z celého žebříčku, a to téměř na pětinásobek své hodnoty z roku 2023. Za jejím růstem stojí globální boom umělé inteligence a generativní umělé inteligence.
Nejsilnější značkou Rolex
Nejsilnější značkou se podle aktualizovaného žebříčku stala švýcarská značka Rolex. Zde Brand Finance měří index síly značky (výkon značky, známost, pověst). Hodnota značky Rolex vzrostla meziročně o 25 % na 12,9 mld. euro. Druhou nejsilnější je italská Ferrari (hodnota značky vzrostla o 38 % na 9,9 miliardy euro). Významně poskočil francouzský Chanel, jehož hodnota se zvýšila o 30 % na 24,3 miliardy euro. Do žebříčku deseti nejsilnějších evropských značek se zařadila také francouzská Dior a německá Porsche, kterým patří osmá a devátá pozice.
Metodologie
- Měření hodnoty značky vychází z ekonomických výsledků značky (zisk) a přihlíží k spotřebitelskému chování (ochota značky nakupovat).
- Měření síly značky se opírá o tři základní pilíře: aktivity, podporující budoucí sílu značky, vnímání značky (na základě průzkumu trhu a dat) a výkon značky (podíl na trhu).
Další detaily najdete zde.
Zdroj: mediaguru.cz