Ian Forrester, generální ředitel společnosti DAIVID, odhalil výsledky této analýzy v rámci sekce Creative Impact na Mezinárodním festivalu kreativity Cannes Lions.
"Klíčovým faktorem účinnosti kampaní jsou emoce,"
vysvětlil.
Jak byla studie koncipována?
Měřící platforma společnosti DAIVID byla použita k posouzení 606 videí z 362 kampaní, které byly přihlášeny do soutěže WARC Awards for Effectiveness (WAFE).
Obsah byl testován pomocí řešení DAIVID Self-Serve, které využívá model - vycvičený na základě milionů spotřebitelských dat - k předpovědi 39 různých emocí, které reklama vyvolává, kolik pozornosti pravděpodobně vyvolá a jaký je její očekávaný dopad na různé značky a obchodní metriky.
Platforma DAIVID se rovněž opírá o technologii, která dokáže identifikovat kreativní prvky, jako jsou objekty, scény, demografické údaje/výrazy, zvukové efekty/hudební žánry a nálady/tón dialogů.
Které emoce přinášejí nejlepší výsledky?
- Analýza zjistila, že nejsilnější kampaně byly více spojeny s "intenzivními pozitivními emocemi" (59,2 %).
- Mezi hlavní emocionální rysy obsahu oceněných kampaní patřil obdiv (15,1 %), naděje (10,6 %) a úcta (8 %).
- Emocionální rysy nejvíce spojené s řízením tvrdých metrik zahrnovaly inspiraci (15,6 %), spokojenost (11,7 %) a poznání (10,6 %).
Studie se dále zabývala výkonností na základě žebříčku kreativní efektivity, což je šestistupňový rámec pro měření dopadu kampaní. Na vrcholu žebříčku jsou kampaně, které přinášejí trvalý prodejní úspěch, a "trvalé ikony", které zajišťují dlouhodobý růst značky a prodeje.
A právě kampaně v těchto kategoriích jsou nejvíce spojovány s emocemi vřelosti (23,1 %), důvěry (8,5 %) a klidu (12,0 %).
Zdroj: warc.com