Skupinou s nejvyšším podílem na televizním trhu byla v letošním dubnu skupina Nova. Dosáhla nejvyšších podílů nejen v univerzální divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání, ale i v dalších rozhodujících diváckých kategoriích 15-54 a 18-69 ve vysílání přes den i v hlavním vysílacím čase. Ukazují to oficiální data měření sledovanosti ATO-Nielsen.
Skupina Nova si v dubnu v meziročním srovnání zároveň připsala nejvyšší meziroční nárůsty v celodenním vysílání i v prime-time. Česká televize skončila ve skupině 15+ (celý den) druhá těsně před třetí skupinou Prima. Meziročně se ale podíl ČT snížil nejvíc ze šech televizních skupin. V hlavním vysílacím čase byl podíl skupiny Prima a České televize shodný ve skupině 15+, v diváckých kategoriích 15-54 a 18-69 měla Prima v hlavním vysílacím čase velmi mírně vyšší podíl než ČT.
Z ostatních TV skupin pokračoval růst zastupitelství Atmedia na 6,88 % (18-69), a to i díky rozšíření portfolia o stanici Warner TV, která v dubnu zaznamenala podíl ve výši 0,5 %. Naopak pokračoval pokles skupiny Barrandov.
Podíl TV skupin (%), celý den, duben 2024
Podíl TV skupin (%), prime-time, duben 2024
Z jednotlivých stanic si v dubnu nejvyšší meziroční nárůsty připsaly stanice Prima Krimi (+0,76 pb., platí pro 15+, celý den) a Prima Love (+0,61 pb.) a dále pak Nova Gold (+0,53 pb.) a Nova Action (+0,37 pb.).
Nejsledovanějšími dubnovými TV pořady byly seriály Stíny v mlze (ČT1, 1,34 mil. diváků 15+), Specialisté (Nova, 1,29 mil.) a Televizní noviny (Nova, nejsledovanější vydání 1,2 mil).
Zdroj: mediaguru.cz