Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

OCENŇOVANÉ KAMPANĚ ČASTĚJI VYUŽÍVAJÍ KVANTITATIVNÍ PRE-TESTOVÁNÍ

3. 12. 20243. 12. 2024
Více než polovina vítězných kampaní v soutěži IPA Effectiveness Awards nyní využívá kvantitativní pre-testování, což je trend, který v posledních dvou desetiletích neustále roste.

Analýza Databanky IPA, kterou provedl Peter Field, ukázala, že se téměř zdvojnásobil podíl kampaní mezi lety 1998 a 2022, které byly emotivní a které využívaly kvantitativní pre-testování, a to z 33 % na 60 %; míra nárůstu u emotivních kampaní, které takové pre-testování nevyužívaly, byla mnohem nižší, vzrostla jen o 11 procentních bodů na 53 %.

Zdroj: IPA


  • Více než čtyři z deseti účastníků soutěže IPA Effectiveness Awards používají kvantitativní pre-testování - a 51 % vítězů.

  • Souvisejícím zjištěním je, že kampaně, které využily kvantitativní pretestování, měly větší pravděpodobnost většího vlivu na podíl na trhu než ty, které pretestovány nebyly: v letech 1998 až 2022 se procento kampaní s pretestováním, které vykazovaly velmi velký nárůst podílu na trhu, pohybovalo kolem hranice 30-33 %, ale kampaně bez pretestování zaznamenaly ve stejném období pokles, a to z 39 % na 26 %.

  • Předtestování také více než zdvojnásobilo podíl případů vykazujících velmi velký růst cenové síly (ze 4 % na 10 %), zatímco u netestovaných kampaní se toto číslo snížilo na polovinu (z 9 % na 4 %).


Proč je předběžné testování důležité


Existuje rostoucí korelace mezi pre-testováním a emocionálními výsledky - a protože emocionální výsledky jsou spojeny s účinnější reklamou, vede to zase k lepší korelaci mezi pre-testováním a obchodním dopadem.

Je zajímavé zvážit tento závěr ve světle nedávné vánoční reklamy společnosti Coca-Cola vytvořené umělou inteligencí, která v pre-testování dosáhla vysokého skóre, ale jakmile lidé pochopili její vznik, vyvolala na sociálních sítích ostrou kritiku.

Na nedávné akci APG na to reagoval Guy Murphy, zakladatel společnosti Extreme Strategy, který řekl: „Potenciálně je to spíše test, zda je umělá inteligence schopna pouze reprodukovat vzorec provedení, než vytvořit zcela novou reklamu nebo kampaň - takže bychom měli tento prostor sledovat a uvidíme, co dokáže.“

Článek sdílely: IPA, Adweek, WARC.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...