Jak se AI rozvíjí, bude se více specializovat, automatizovat všední úkoly, zavádět personalizaci a měnit způsob, jakým spotřebitelé, maloobchodníci a marketéři používají internet. Tady je osm předpovědí pro tuto nepříliš vzdálenou budoucnost.
- Společnosti zaměřené na umělou inteligenci budou zažívat boom i krach - podle našeho analytika Yorama Wurmsera jsme vstoupili do „nové éry internetu“, ale není všechno zlato, co se třpytí.
- Celosvětové výdaje na umělou inteligenci se letos zvýší na 154 miliard dolarů, což je meziroční skok o více než 30 miliard dolarů. Zároveň však dojde k vyřazení málo výkonných společností.
- „V oblasti společností zabývajících se umělou inteligencí teď nastává divoký západ,“ řekl Wurmser. „Pokud dokážete ukázat, že máte aplikaci pro AI, dostanete peníze hned teď. A spousta z nich je postavena na dost mělkých základech, které může nahradit další generace AI.“
- Modely se budou více specializovat - právě teď se několik modelů AI může pochlubit širokým spektrem schopností, ale v blízké budoucnosti se jednotlivé systémy budou specializovat.
- „Myslím, že se bude klást velký důraz ne na budování stále větších a větších modelů, ale na budování více modelů, které budou lépe odpovídat cílům lidí, kteří s nimi komunikují,“ řekl Wurmser. Například systém umělé inteligence pro marketéry by byl specificky kalibrován tak, aby řídil, měřil a reagoval na klíčové ukazatele výkonnosti, jako jsou prokliky nebo konverze.
- Specializovaná AI bude znamenat posun od experimentování ke zvýšení efektivity, což by však mohlo také znamenat ztrátu pracovních míst.
- Umělá inteligence převezme všední úkoly - pokud je nepřevezme. AI je schopna převzít úkoly, jako je sestavování tabulek, navrhování drobných změn pro příspěvky na sociálních sítích a výpisy z obchodů a sestavování dat.
- „Myslím, že to bude mít obrovský dopad na inovace a produktivitu,“ řekl Wurmser.
- Společnosti se však mohou opřít o umělou inteligenci i v oblasti kreativity a ponechat na lidech hrubé práce spojené s podporou umělé inteligence.
- Zaměření na to, aby AI pomáhala lidem, a ne naopak, by bylo ideální, ale v tuto chvíli není výsledek jistý.
- AI posílí personalizaci a vývoj produktů - AI je schopna vzít informace o zákaznících a proměnit je v hyper-specifická doporučení produktů, nebo dokonce vyvinout produkty speciálně pro daného spotřebitele.
- Personalizace je „jedním z nejzajímavějších případů využití“ v maloobchodě, uvedla naše analytička Carina Perkins.
- Perkinsová jako příklad uvedla nástroj nákupního seznamu společnosti Instacart, partnerství s ChatGPT společnosti Klarna a experimenty s reklamou společnosti The Coca Cola Co.
Personalizace pomocí umělé inteligence by mohla spotřebitelům předložit příliš mnoho možností, což by mohlo vést k rozhodovací únavě. Nebo by mohla zákazníky vyděsit předvídáním jejich přání.
- Promptní inženýrství bude informovat o kvalitě obsahu AI - podle našeho analytika Dana Van Dykea je u současných modelů AI psaní promptů potřebnou dovedností.
- Van Dyke doporučil, aby marketéři obsahu při práci s AI specifikovali rámce, volbu sloves, perspektivy a detaily, například aby požádali ChatGPT, aby psal jako marketér s dvacetiletou praxí, nebo aby specifikovali, že kopie má být vtipná a lehká.
- „Tyto dodatečné deskriptory, které můžete použít k pobídnutí inženýra, mají zásadní vliv na kvalitu,“ řekl.
- Spotřebitelé budou očekávat informace o umělé inteligenci
Spotřebitelé mají už jen málo důvěry ve velké technologické společnosti. „Všechny tyto podniky mají před sebou velký úkol zajistit, aby to, co dělají v oblasti generativní umělé inteligence, bylo velmi jasně zveřejněno spotřebitelům, kteří s nimi komunikují,“ uvedla naše analytička Debra Aho Williamsonová.
Příliv umělé inteligence by mohl vést k tomu, že lidé budou očekávat, že veškerý obsah je nějakým způsobem dotčen umělou inteligencí, což by ještě více narušilo důvěru.
Nebo existuje možnost, že spotřebitelé budou nekvalitní obsah s AI zcela ignorovat. „Pokud bude obsahu více, jako spotřebitel si ho ani nutně nevšimnete, protože už nebudete mít čas mu věnovat pozornost,“ řekl Goldman.
- Lidé budou vyplňovat mezery za věci, které umělá inteligence nezvládne - umělá inteligence nakonec překoná mnoho svých nedostatků, ale za současného stavu lidé stále hrají nezbytnou roli při zajišťování soukromí, přesnosti a autenticity dat z umělé inteligence. Jedním z omezení ChatGPT je ochrana soukromí.
- „ChatGPT velmi jasně říká, že [je] vlastníkem všech dat, která mu poskytnete,“ řekl Van Dyke. To znamená, že podniky musí být opatrné při sdílení informací o zákaznících.
- „Myslím, že se to týká zejména maloobchodníků v regionech s přísnými zákony na ochranu osobních údajů, jako je EU, a tam se o to již trochu zajímají regulační orgány,“ řekl Perkins.
Umělá inteligence také riskuje plagiátorství, nebo dokonce označení za „patologického lháře.“
„Využijte svůj dohled k tomu, abyste se skutečně ujistili, že nevytváříte obsah, který není v souladu s tím, co chcete dělat, že vám obsah neposkytuje nepravdivé informace a že obsah není plagiátem něčeho jiného,“
řekl Wurmser.
Van Dyke varoval uživatele, aby si dávali pozor na „halucinace“ neboli naprosté lži a „algoritmickou zaujatost“ umělé inteligence.
Kromě toho AI nemůže poskytovat kvalitní služby zákazníkům ve všech případech. „Technika také postrádá takovou emoční inteligenci a empatii, aby se vypořádala se situacemi, kdy je spotřebitel možná trochu frustrovaný nebo se skutečně nuancovanými stížnostmi,“ řekl Perkins.
- Auto-GPT postaví vše na hlavu
Je těžké dělat přesné předpovědi ohledně umělé inteligence v marketingu a maloobchodě, protože tato oblast se mění velmi rychle. S ohledem na to Auto-GPT, kdy AI funguje autonomně bez lidského zásahu nebo s jeho minimálním zásahem, změní způsob, jakým lidé AI používají. Auto-GPT by mohla být schopna nejen vymyslet obchodní plán, ale i dodat průběžné úkoly, nebo by mohla vytvořit sbírku podnětů pro generování obrázků a tyto obrázky pak skutečně generovat.
„Tento vzdálený případ použití možná není tak vzdálenou budoucností,“ říká Van Dyke. Experimentujte s touto technologií již nyní, ale držte ruku na kormidle umělé inteligence.
Tento článek byl původně uveden v newsletteru eMarketer Daily.
Zdroj: insiderintelligence.com