Výzkumná společnost System1, zabývající se efektivitou reklam a JCDecaux UK, britský lídr v oblasti out-of-home reklamy, odhalily svůj nejnovější výzkum založený na údajích o emocionální odezvě diváků. Data získaná pomocí nové platformy OOH in situ Test Your Ad vytvořené ve spolupráci s JCDecaux ukazují, že sváteční OOH reklamy, které reflektují TV kampaně, jsou dvakrát účinnější při budování značky a dosahují 62 % bodů v hodnocení dvouvteřinového rozpoznání značky (Fluency), které měří sílu a rychlost rozpoznání značky, ve srovnání s 30 % u OOH reklam, které nebyly sladěny s televizní kreativou. To je významné zjištění vzhledem k tomu, že průměrná doba pozornosti u OOH reklam je pouhé dvě sekundy.
Reklamy OOH s televizními protějšky, jako například kreativa "Secret Santa" společnosti Cadbury, si vedly lépe i v dalších ukazatelích System1: Star Rating, který předpovídá dlouhodobé zisky značky, a Spike Rating, měřítko krátkodobého prodejního potenciálu. OOH reklamy reflektující televizi dosáhly průměrného Star Ratingu 3,1 hvězdičky a Spike Ratingu 1,10 ve srovnání s 2,8 hvězdičky a 0,90 Spike u prostředků, které neměly konzistentní kreativní nit.
"Vánoční OOH reklamy mají téměř o celou hvězdičku lepší výsledky v dlouhodobém budování značky než průměr u nesvátečních OOH reklam. Ty, které se shodují s televizní kreativou, dosahují působivého nárůstu ve všech oblastech a dvojnásobné úrovně rozpoznání značky,"
řekl Andrew Tindall, ředitel globálních partnerství ve společnosti System1. "Stejný pozitivní efekt jsme zaznamenali i u rozhlasových reklam v letošní sezóně, což ještě více zdůrazňuje hodnotu důsledného uplatňování osvědčených kreativních postupů v celém mediálním mixu. Odlišnost je klíčová, takže je skvělé vidět, že tolik značek opakovaně používá své dobře známé prostředky."
"Viděli jsme, že mnoho inzerentů vytvořilo fantastické vánoční televizní reklamy plné emocí - tento nový průzkum potvrzuje naše přesvědčení, že OOH posílí vaši televizní kampaň tím, že tyto emoce umocní v celé zemi, kde lidé pracují, nakupují, chodí do společnosti a dojíždějí do práce,"
řekl Chris Felton, ředitel pro data a insight společnosti JCDecaux UK.
"Je prokázáno, že televize a out-of-home se skvěle doplňují při budování značky a pokud se budou kampaně klientů řídit pokyny uvedenými v této zprávě, budou fungovat ještě intenzivněji a povedou k výsledkům v celém trychtýři značky."
Osvědčené postupy pro efektivní out of home reklamu
Společnosti System1 a JCDecaux UK otestovaly více než 50 OOH reklam, aby vytvořily scénář pro osvědčené postupy pro tento typ reklamy. Zde jsou jejich doporučení:
- Odvážná značka - výrazné prostředky jako jsou loga, slogany, barvy a písma, málokdy vyvolávají pocity, ale pomáhají spotřebitelům značku rychle identifikovat. Dejte si záležet na těchto prvcích, aby bylo jasné, komu je reklama určena.
- Používejte navazující prostředky. Opakující se postava nebo scénář vyvolávají známé pocity a rychlé rozpoznání značky, navíc výzkum společností System1 a JCDecaux UK zjistil, že "kontinuální plynulý prvek" činí kreativu o 1/3 účinnější.
- Pamatujte, že "méně je více". Udržujte jednoduchost, aby se lidé mohli soustředit na vaše sdělení a zapamatovat si ho. Snažte se v celé reklamě použít maximálně 10 slov.
- Zachovejte konzistentní vzhled a působení. Konzistence napříč mediálním mixem buduje známost a pocit, zejména při využití silných příběhů, postav a scénářů.
Zprávu "Jak vytvořit dokonalý digitální plakát" od společností System1 a JCDecaux UK naleznete zde.
Zdroj: lbbonline.com