Výzkum se věnuje také kvalitě vzdělávání. Podle průzkumu se během dalších dvou let pandemie kvalita vzdělávání zhoršila. Zároveň se přihlásili následky na mentálním zdraví.
Mladí Rakušané se cítí opuštěně, viní politiky z nezájmu o jejich generaci. Chtějí cestovat, chodit do veřejných podniků, sbírat zážitky s kamarády, čerpat odvahu do života a na chvíli zapomenout na starosti. Drtivá většina dotázaných také nemá pochopení pro odpůrce očkování.
Agentury Marketagent a DocLX ve výzkumu shrnují, že mladí byli více než dva roky silně solidární se starší generací. Nyní jim dochází energie, nastupují mentální problémy a skepse. Chybí prostor pro sociální vývoj. Podle agentur je třeba najít efektivní řešení těchto negativních dopadů.
- Více než dvě třetiny dotázaných vnímá negativní vliv pandemie na jejich mentální zdraví, osobní spokojenost a sociální kontakty.
- 46 % udává zhoršení milostného života. Ovšem 20,7 % se milostný život vylepšil.
- Přes 40 % udává následky na jejich fyzické zdraví. Na druhou stranu 22,7 % uvádí pozitivní vliv pandemie na jejich zdraví.
- 40 % vnímá zhoršení spokojenosti jejich rodičů, 18,6 % však tvrdí, že jsou naopak spokojenější.
Po dvou letech pandemie zanechala stopy na mentálním zdraví mladé generace. Rozšiřuje se beznaděj, stres a přepracování. Je třeba mladým nabídnout více struktury ve vzdělání, a více důvěry v budoucnost.
Ještě stále přetrvává mezi mladými pozitivní postoj vůči budoucnosti. Mnozí se však ptají, jestli bude vůbec kdy možné se vrátit k normálnímu životu před pandemií. Na problémy na školách a univerzitách navazují obavy z budoucnosti. Projevuje se i ekonomická a politická nestabilita. Trvající omezení kvůli pandemii jsou pro mladé zatěžující a berou jim prostor na navazování sociálních kontaktů.
Zatímco 84 % dotázaných označilo svůj denní režim jako plánovaný. Nyní už jej tak označuje jen 55,5 %. Zato se mnohem více času přesunulo před obrazovky počítačů a smartphonů (85, 6 %), před televizní obrazovky (73, 5 %) a k virtuálním setkání s přáteli. Mladí rovněž investují více času do učení, péči o tělo a koníčkům.
Negativní vliv omezení spojených s pandemií koronaviru na:
Legenda:
- Mentální zdraví
- Mou osobní spokojenost
- Kontakt s přáteli
- Milostný život
- Životní spokojenost mých rodičů
- Fyzické zdraví
92,8 % mladých si přeje návrat do normálu. Je jim jasné, že pandemie ukončí pouze celospolečenská solidarita a spolupráce. 82,5 % svůj život adaptovali na omezení a snaží se, ze situace vytěžit to nejlepší.
Tři čtvrtiny mladých má pocit, že je virus okrádá o mládí a zážitky a mají vztek.
Mladé ženy trpí následky omezeními pandemie výrazně více než muži.
O svých problémech mladí nejčastěji mluví se svými přáteli (60,1 %), s matkou (43,1 %) či otcem (25,2 %). Jen 5,3 % řeší své psychické problémy s psychologem či psychiatrem.
Negativní vliv omezení spojených s pandemií koronaviru na jednotlivá pohlaví:
Legenda:
- Mentální zdraví
- Mou osobní spokojenost
- Kontakt s přáteli
- Milostný život
- Životní spokojenost mých rodičů
- Fyzické zdraví
Emoce mladých se pohybují přes nudu, stres, osamělost, beznaděj, vztek až k depresím.
20 % dotázaných alespoň jednou přepadly myšlenky na sebevraždu.
Mají starost o svou osobní i profesní budoucnost. Pochopitelně i o zdraví jejich rodiny. Trápí je také politická situace, vzdělání, ekonomika. Obavy z budoucnosti jsou silnější u generace 14 - 19letých než u 20 - 24letých.
I přes těžkou situaci se 55,3 % mladých dívá do budoucnosti s nadějí.
Každodenní život během korony
Legenda:
- Čas před obrazovkou (notebook, PC)
- TV/Video sledování
- Pomoc v domácnosti
- Online setkávání s přáteli (Skype, Facetime)
- Sport
- Studium
- Péče o tělo
- Koníčky
- Osobní setkávání s přáteli
- Veřejně prospěšné práce
- Vycestování
- Cestování
- Více času než před Koronou
- Stejné množství času
- Méně času než před koronou
Další zjištění výzkumu přinesla informace o postojích mladých ke vzdělání a očkování.
Zdroj: marketagent.com
Marketagent se vidí jako průkopník a vedoucí inovátor na trhu digitálních výzkumů v Rakousku. Ročně realizují přes 1.300 studií, počet jejich dotazovaných čítá více než 2.300.000 osob.
Více informací na marketagent.com.
O DocLX Holding
Rakouská největší full service agentura pro B2C a B2B události, festivaly s důrazem na digitalizaci. DocLX nabízí celoevropské řešení digitalizace elektornických jízdenek a vstupenek. K jejich největší události roku patří velká maturitní cesta na plachetnici, lighthouse festival v Chorvatsku a jižní Africe.
Více informací na doclx-holding.com a viennacitycard.at.