Zdroj: AIr France
AKTUALITY INSPIRACE ZAHRANIČNÍ

PĚT INOVATIVNÍCH KAMPANÍ O CESTOVÁNÍ, KTERÉ POSUNULY HRANICE

1. 5. 20241. 5. 2024
Co dělá skvělou marketingovou kampaň v oblasti cestovního ruchu tou nejlepší? A jak se tato "skvělost" měří? Počtem vyhledání značky? Určitě také. Zvýšením počtu rezervací? Bezpochyby. Ničeho z toho však nedosáhnete bez určité míry inovace - neotřelého nápadu a silného příběhu, který inspiruje k návštěvě destinace a dává vyniknout značce. Pět kampaní, které jsme vybrali níže, tyto prvky v plné míře demonstruje.

"Nejpůsobivější bezpečnostní video všech dob" - Air New Zealand


Každá firma, která si troufne označit svou kampaň jako "The Most Epic Safety Video Ever Made", by měla přinést něco výjimečného. A to se společnosti Air New Zealand (alias "oficiální letecké společnosti Středozemě") povedlo. Tento skvost z roku 2014, který si již vybudoval pověst díky několika předchozím velkolepým kampaním, není ani tak ukázkou bezpečnosti během letu, jako spíše filmovým minidílem.

Čtyři a půl minuty dlouhá vizuální hostina, která byla představena před uvedením závěrečného filmu z trilogie Hobit, vás vezme na dobrodružnou cestu Středozemí a zahrají si v ní herci ze všech tří filmů, včetně Elijaha Wooda (Frodo Pytlík), Deana O'Gormana (trpaslík Fili) a Sylvestera McCoye (Radagast), a také cameo samotného režiséra trilogie Hobit, sira Petera Jacksona.

Není divu, že se video stalo virálním a na YouTube nasbíralo již více než 24 milionů zhlédnutí, což je téměř pětinásobek počtu obyvatel samotného Nového Zélandu!



Video: Air New Zealand

Pokračujme v cestování - Airbnb


Pro každou značku je odvážný krok spojit reklamu s politikou (zejména s velmi aktuální a rozdělující politikou), ale přesně to Airbnb v roce 2018 udělala. Značka uvedla video v reakci na omezení tehdejšího prezidenta Donalda Trumpa pro občany Íránu, Libye, Somálska, Sýrie a Jemenu cestovat do USA. Zákaz byl potvrzen Nejvyšším soudem USA.

Na reklamě nebylo nic jemného. Poselství Airbnb "omezit cestování znamená vrátit pokrok zpět, pojďme cestovat dál" bylo silným prohlášením, které značka podpořila tím, že dorovná dary Mezinárodnímu projektu pomoci uprchlíkům (IRAP) až do celkové výše 150 000 dolarů.

Skeptici by mohli namítnout, že společnost Airbnb rychle využila tak závažné události k propagaci své značky, ale mohli byste to také obrátit v to, že reklama pomáhá posílit pokrokovou image společnosti a ukazuje ji jako sílu bojující za dobro.

Spot je ke shlédnutí zde.

Živý hologramový bar - KLM


Pokud jde o inovativní marketingové kampaně, nemůže vás nezaujmout "Live Hologram Bar" společnosti KLM. Tyto bary, které byly spuštěny v roce 2019, využívají sílu nejmodernějšího trojrozměrného skenování obličeje a holografické technologie ke spojení cestujících po celém světě (přesněji v Amsterdamu, Oslu a Riu de Janeiru), což jim umožňuje "setkat se tváří v tvář" a vyměnit si kulturní poznatky ještě před odletem. Nešlo ani tak o propagaci letecké společnosti jako takové, ale spíše o marketing destinace, tj. o prezentaci velkých měst, do kterých KLM létá.

Ačkoli je tento koncept chvályhodný, musíte se ptát, zda na druhé straně baru vždy najdete toho zdvořilého a usměvavého člověka... Při menší dávce štěstí, by to pravděpodobněji mohl být opilý mládenec na rozlučce se svobodou z Croydonu.



Video: KLM - Hologram Bar

"Francie" je ve vzduchu - Air France


Slovo "gamechanger" se v dnešní době skloňuje možná až příliš volně, ale reklama letecké společnosti Air France si rozhodně může dělat nárok na to, že je revoluční, a to i proto, že v ní ve skutečnosti není letadlo Air France. Nejsou zde žádné archetypální záběry uvolněných cestujících, kteří zasněně hledí z okna. Nevidíme ani uhlazené členy palubního personálu, kteří se procházejí uličkou a podávají skotskou s ledem. Co však vidíme, je v symfonii červené, bílé a modré (ale hlavně bílé) nádherné zobrazení všeho galského - oslava toho, co dělá Francii tak nezaměnitelně francouzskou.

Je zde zastoupena móda, gastronomie, romantika, balet, moderní umění, dokonce i Tour de France - a to vše za doprovodu mrazivého soundtracku (remix skladby "Warm Winter" od pop-synth skupiny Glass Candy z Los Angeles). Celé to má také určitý nádech Jeana Paula Gaultiera (bez hrozivě krásných, námořnicky oděných modelek). Je to svěží, sofistikované a naznačuje to, že když nastoupíte na palubu letadla Air France, budete si připadat, jako byste už byli v samotné Francii.



Video: Air France - France is in the air

Nejtěžší karaoke píseň na světě - inspirovaná Islandem


Islandu vám musí být líto. Výbuch sopky Eyjafjallajökul v roce 2010 uzemnil lety po celé Evropě, cestující uvízli na místě a Island získal pověst "nebezpečné" země. Jakákoli marketingová kampaň, která by měla přilákat návštěvníky zpět musela být velkolepá - a tak se objevila reklama Inspired by Iceland a jejich nejtvrdší karaoke píseň na světě. Toto jazykově laděné video z roku 2017, které vzniklo společným úsilím islandské vlády a více než 80 dalších společností působících v oblasti cestovního ruchu, je jen jednou z mnoha velmi zábavných reklam, které nám Inspired by Iceland přinesla, ale právě tato reklama do dnešního dne nasbírala neuvěřitelných 15 milionů zhlédnutí. Je snadné pochopit proč - díky humoru, dechberoucím scenériím a chytlavé písničce si nemůžete pomoct, ale chcete naskočit do nejbližšího letadla a připojit se ke vší té zábavě. Jedinou nevýhodou je, že vám ta zatracená melodie uvízne v hlavě na několik týdnů.



Video: The Hardest Karaoke Song in the World

Zdroj: adido-digital.co.uk

Načítání dalších...