PODCAST: „UŽ POZNÁM, CO DIVÁKY NADCHNE,“ ŘÍKÁ OTEC TELEVIZNÍCH HITŮ MICHAL REITLER
6. 6. 20236. 6. 2023Rodilý Pražák Michal Reitler by v kolonce „zaměstnání“ měl uveden výčet: producent, scenárista, dramaturg, nejnověji i ředitel vývoje obsahu televize Nova. Pod jeho rukama se rodily televizní hity i v České televizi, nyní pořady, na nichž se významně podílí, najdete hlavně na Voyo. Je mezi nimi Ulice, u jejíchž začátků stál, a novinky Král Šumavy: Fantom temného kraje (2022) nebo životopisná minisérie Iveta (2022 a 2023). Je držitelem sedmi Českých lvů, jen letos byl nominován na tři. V poličce má ale i řadu zahraničních ocenění.
Co vlastně je jeho profesí? „Producent je máma, táta projektu a jeho úkolem je, aby přišel na svět zdravý projekt, který má silné hlasivky a dobré srdce. Čili věc, o které se mluví, která vás baví, která vás vezme někam, kde jste třeba ještě nebyli, nebo vám odvypráví něco, o čem jste nevěděli,“ prozradil Michal Reitler v Podcastu Blesku. Nejblíže jeho srdci i po letech zůstává Ulice, výjimečný projekt v dějinách českých televizí. V čem pak tkví jeho um najít ten správný hit? „Už jsem si nějak vypěstoval ten cit, kdy vím, kdo jsou naši diváci, tak jestli to, co čtu, by je nadchlo. Iveta je, myslím, docela dobrý příklad.“
Společně jsme pak vzpomínali i na původní obsazení Ulice i na speciální okamžiky srovnatelné s dallasovským sprchováním Bobbyho Ewinga. Tedy situaci, kdy Tereza Brodská musela na operaci a přímo během jednoho dílu se v roli vystřídala s Veronikou Žilkovou. „V tom je právě Ulice naprosto fantastická. Kdo dělá zpravodajství nebo deník, tak ví, že musíte každý den obsah odbavit. A opravdu to bylo tak, že se obě herečky potkaly ve dveřích. Bára Jordánová, postava, kterou hrála Tereza, odcházela, zazvonila u dveří, nějaká osoba, otevřela dveře a tam stála Veronika Žilková a ona řekla, já jsem Bára, já jsem taky Bára. Vyměnili si pozice.“
Velkým tématem je minisérie Iveta, která dalšími třemi díly na Voyo otevírá poměrně smutný a rozhodně tragický život Ivety Bartošové. „Pořád musíte brát v úvahu, že jdete vyprávět příběh, stavíte atraktivitu vyprávění na osudech lidí, kteří žili a kteří mají příbuzné, pozůstalé. A musíte velmi pečlivě v přípravných fázích si rozmyslet, jestli jim chcete vrátit ten příběh do života,“ míní Reitler. Televizní tajemství, která jsou jeho denním chlebem, ale odhaluje dál...
Jak vidí proměnu dětských herců Ulice v dospělé samostatné umělce? Čím bylo křehké natáčení Ivety? Kolik televizních projektů každoročně dostane jako producent na stůl? Proč pořád letí Nemocnice na kraji města či Chalupáři? A kam byste se i vy měli obrátit, kdybyste měli námět na nový seriál? I to odhaluje v Podcastu Blesku Michal Reitler, k poslechu a shlédnutí zde.
Zdroj: blesk.cz