Podíl Čechů, kteří využívají alespoň jednu službu s videi na vyžádání (video on demand), se příští rok zvýší na 42 procent, což je o dva procentní body více než letos. Uživatelé těchto služeb mají v průměru přístup k 1,5 služby, téměř v polovině případů za ně přímo neplatí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Atmedia mezi více než 4000 respondenty. Mezi nejoblíbenější videoplatformy v ČR patří Netflix, HBO GO/Max, Voyo, Disney+, iPrima nebo Apple TV+.
V cílové skupině 15-69 let, ve které byla data pro výzkum sbírána, by tak počet lidí, kteří si platí alespoň jednu službu, vystoupal na 3 miliony.
„Video on demand služby si v posledních letech získávají stále větší popularitu také mezi českými diváky. Výrazně k tomu přispěla celosvětová pandemie, kdy jsme byli všichni zavření doma, a sledování televize nebo videí na vyžádání patřilo k nejčastějším aktivitám, kterými jsme trávili volný čas,"
uvedl ředitel marketingu Atmedia Pavel Müller.
Část diváků, kteří využívají placené služby s videi na vyžádání, sleduje obsah hned na několika z nich. Přímo za ně platí 52 procent uživatelů, 12 procent je využívá v rámci nabídek operátorů a 36 procent k nim má přístup přes sdílené účty, například v rámci rodiny, vyplývá z průzkumu.
„Sdílené účty jsou obecně velký problém, který začíná řešit už i Netflix s tím, jak roste jeho konkurence a s navyšováním předplatitelů naráží na strop. Vedle více než 200 milionů platících domácností má totiž na Netflix přístup dalších sto milionů domácností, které za sledování jejich video obsahu neplatí," dodal Müller.
Zdroj: mediaguru.cz