Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

POZITIVNÍ EFEKT REKLAM BĚHEM SUPER BOWLU 2025: TELEVIZE PODPORUJE VYHLEDÁVÁNÍ ZNAČEK

13. 3. 202513. 3. 2025
Cíle a strategie značek inzerujících během Super Bowlu jsou různé. Všem ale – bez ohledu na jejich cíl – přinesla televizní reklama sledovaná na různých obrazovkách (Multiscreen TV) výborné výsledky ve střední části marketingového trychtýře. Značně totiž zvýšila vyhledávání značek všech typů. To je závěr studie, kterou realizovala společnost VAB a která se zaměřila na vliv reklam na Super Bowlu 2025 na spotřebitelské chování.

Super Bowl je dlouhodobě považován za jednu z největších reklamních příležitostí, a proto je důležité pochopit jeho reálný dopad na střední část marketingového trychtýře – tedy fázi, kdy spotřebitelé přecházejí od povědomí o značce k úvahám o nákupu. Výsledky analýzy VAB, která se zaměřila zadavatele reklamy na Super Bowlu 2025, byly opravdu přesvědčivé: značky zaznamenaly mnohonásobný okamžitý nárůst vyhledávání značek ze strany zvědavých spotřebitelů v době Super Bowlu.

Jak probíhala studie


Analytici z VAB sledovali Google Search Trends u 15 vybraných značek, které během Super Bowlu 2025 odvysílaly své reklamy. Každá z těchto značek reprezentovala jiný segment trhu či marketingovou strategii. Výsledky byly vyhodnoceny na základě porovnání objemu vyhledávání týden před Super Bowlem a v samotný den akce. V rámci studie bylo hodnoceno, jak reklamy přispěly ke zvýšení zájmu o dané značky a jejich produkty.

Studie odhalila několik zásadních poznatků, které jsou jasným důkazem efektivity prémiového videa sledovaného na více obrazovkách a jeho pozitivního vlivu na stimulaci spotřebitelského zájmu.

Klíčové závěry


Všech 15 analyzovaných značek zaznamenalo vysoký nárůst vyhledávání oproti předchozímu týdnu. U nových zadavatelů bylo vyhledávání během superbowlové noci téměř 8x vyšší než vyhledávání během předchozího týdne. A ve srovnání s druhým nejlepším týdnem za posledních 12 měsíců bylo 3,5x vyšší. Je tedy zřejmé, že televizní reklama na Super Bowlu je pro nové zadavatele opravdu úspěšnou strategií, která jim umožňuje oslovit širokou veřejnost.

Zdroj: VAB


Reklama během Super Bowlu se ale vyplácí i společnostem, které na reklamu během této význačné sportovní události vsázejí konstantně už řadu let. Například značka Bud Light, která je mezi inzerenty na Super Bowlu stálicí, zaznamenala trojnásobný nárůst ve vyhledávání.

Zdroj: VAB


A to je – vzhledem k problémům, které si značka ze skupiny AB InBev nadělala s kontroverzní kampaní před dvěma lety, – opravdu úspěch. Využití trans ženy v reklamě se jí tehdy opravdu nevyplatilo a firma zaznamenala odliv zákazníků. Letošní reklama jí ale vynesla skvělý úspěch. To dokládá, že i zavedené značky mohou využít tuto příležitost k posílení své pozice.


Video: Bud Light – reklama na Super Bowlu 2025

Zajímavým zjištěním je, že fungují i návraty značek po delší pauze. Například značka Stella Artois, která se na Super Bowl vrátila po šesti letech, zaznamenala šestinásobný nárůst vyhledávání.

Zdroj: VAB


Ve svém spotu David & Dave využila značka Stella Artois hvězdné duo Beckham a Damon:


Video: Stella Artois – reklama na Super Bowlu 2025

Také značka Go Daddy se na Super Bowl vrátila po delší době – po osmi letech. Svou reklamu využila k uvedení svého řešení založeného na AI a zaznamenala 8,3násobný nárůst vyhledávání.

Zdroj: VAB


Dalším z klíčových závěrů studie je i narůstající trend využití Super Bowlu pro nové segmenty. Například farmaceutická společnost Novartis zaměřila svou reklamu na zdraví žen a zaznamenala více než trojnásobné zvýšení vyhledávání.

Zdroj: VAB


Značka se zaměřila na riziko rakoviny prsu. Do spotu vytvořeného ve spolupráci s agenturou Merkley+Partners obsadila komičku Wandu Sykes a herečku Hailee Steinfeld.


Video: Novartis – reklama na Super Bowlu 2025

Reklamy na Super Bowlu mohou vynést úspěch i značkám, které se snaží vyniknout v silně konkurenčním segmentu. Například značka poppi, která se snaží prorazit v segmentu nápojů, zaznamenala díky své reklamě během Super Bowlu 2025 desetinásobný nárůst vyhledávání.

Zdroj: VAB


Značka poppi vsadila na influencer marketing a do svého spotu obsadila Alix Earle. Reklamní spot s názvem „Soda Thoughts“ cílil zejména na mladé publikum a předestíral výhody zdravého životního stylu:


Video: Poppi – reklama na Super Bowlu 2025

V neposlední řadě je potřeba uvědomit si, že i lokální inzerce může být efektivní. Irská značka whisky Tullamore D.E.W. otestovala regionální kampaň v Chicagu a dosáhla 8,3násobného nárůstu vyhledávání, což naznačuje potenciál lokálních reklam během této události.

Televizní reklama na Super Bowlu je skvělá příležitost pro každého inzerenta


Studie jasně ukázala, že reklamy během Super Bowlu mají významný dopad na zvýšení povědomí o značkách a mohou vést k okamžitým akcím spotřebitelů, jako je vyhledávání značky online. Efektivita těchto reklam se ale neomezuje pouze na tradiční velké hráče – funguje i pro nové inzerenty, pro značky, které se snaží prorazit v silně konkurenčním segmentu nebo B2B společnosti.

Super Bowl tak i nadále zůstává klíčovou platformou pro každého, kdo chce oslovit obrovské publikum a dosáhnout hmatatelných marketingových výsledků. Výsledky této analýzy potvrzují, že prémiové video v rámci multiscreen TV je silným nástrojem pro dosažení cílů ve středním části marketingového trychtýře.

Svůj podíl na tom má televize jako silné médium, které pomáhá značkám růst. To ostatně není žádná novinka. Už v roce 2022 prezentovala Grace Kite během konference ScreenVoice Talks 2022 výhody televizní reklamy pro online značky. Opřela se přitom o dva výzkumy, které se zaměřují na to, jaký efekt má pro online značky televize. Jedna studie proběhla ve Velké Británii ve spolupráci se společností thinkbox a druhá v Kanadě ve spolupráci s think TV. Součástí byly interview s marketingovými řediteli a experty a rovněž ekonometrická analýza dvaceti online firem.
Na základě výzkumů víme, že velká obrazovka přitáhne nejvíce pozornosti. Zároveň jde ale o obrazovku, na kterou se nejméně kliká. Nemůžete klikat na svoji televizi, když sedíte v obývacím pokoji, ale můžete klikat na Facebook v mobilním telefonu.

ekonomka a zakladatelka společnosti Magic Numbers Grace Kite.

Podle výzkumu společnosti Eyesquare věnují diváci reklamnímu spotu u lineární televize v průměru 16 sekund, v BVOD vysílání 15 sekund, u YouTube necelých 15 sekund a na Facebooku 6 sekund.

Účinek televizní reklamy je podle Grace Kite znatelný a okamžitý, protože lidé sledují televizi s mobilním telefonem v ruce a mohou na reklamu okamžitě reagovat. Podle výzkumu TouchPoints z roku 2020 15 až 40 % lidí sledujících televizi používá také internet. Televize navíc přináší viditelnou a okamžitou změnu, která přetrvává.

Vyšší povědomí o značce díky reklamě v televizi také přináší vyšší míru prokliku na stránce a zvyšuje její efektivitu. Když k tomu všemu připočteme důvěru, kterou mají spotřebitelé vůči televizi, jeví se spojení Super Bowlu a televize jako naprosto ideální kombinace.

Zdroj: thevab.com

Načítání dalších...