Daniel Grunt; Zdroj: TV Nova
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

PŘEDPLATNÉ S REKLAMOU CHCE ONEPLAY ZAVÉST OD ROKU 2026

26. 2. 202526. 2. 2025
Zavedení služby Oneplay přinese i možnosti pro zadavatele reklamy. Nebude to ale hned od startu, zavedení hybridního předplatného s reklamou se plánuje od roku 2026.

Od 10. března se divákům O2 TV a předplatitelům služby Voyo změní jejich uživatelské rozhraní a nabídka, kterou nově zastřeší značka Oneplay. Jak jsme už popsali, skupina PPF tím spojuje své stěžejní mediální kanály a zároveň vytváří nový produkt. Dosavadní služba Voyo, která v Česku a na Slovensku eviduje 950 tisíc předplatitelů, dosud nabízí pouze předplatné bez reklamy. Přestože zahraniční streamovací služby typu Netflix, Max nebo Disney+ se už postupně rozšířily o typ předplatného s reklamou, které je ve srovnání s předplatným bez reklamy levnější, Voyo zatím hybridní předplatné s reklamou zavádět nechtělo. Situace se ale mění a se vznikem Oneplay se i Nova a O2 začnou zabývat tím, jak hybridní předplatné s reklamou uvést.

„Technologicky se na to budeme připravovat tak, abychom předplatné s reklamou od roku 2026 uvedli,“ potvrdil MediaGuru.cz generální ředitel TV Nova Daniel Grunt. Zatím ale nespecifikoval, jestli se tak stane už v úvodu roku nebo až v jeho průběhu. Před zavedením takové nabídky je třeba vyřešit několik otázek spojených s technologií reklamního systému, daty využitelnými pro cílení reklamních sdělení, způsobu měření a měny, podle které se bude reklama prodávat.

Prozatím ale platí, že nabídka originálních pořadů a pořadů vlastní tvorby, Oneplay originálů a archivu bude bez reklamy. Lineární kanály stejně jako jejich obsah zhlédnutý zpětně reklamu obsahují. Nova se zároveň začne zabývat tím, jak zamezit přeskakování reklamy ve zpětném zhlédnutí.

Detaily můžete číst v otázkách pro Daniela Grunta níže.

Otázky pro Daniela Grunta


Na český trh přichází nová služba Oneplay. Jelikož spojuje službu videa na vyžádání, která se dosud prezentovala bez reklamy, s lineární televizí, zajímá nás, jaké budou na Oneplay možnosti pro zadavatele reklamy?

Možnosti pro zadavatele reklamy budou, ale ne okamžitě. Oneplay je spojením Voya a O2 TV a ještě něčeho navíc, ale zatím to navíc není reklamní vrstva. Technologicky se ale budeme připravovat na to, abychom od roku 2026 – a teď neříkám, jestli začátkem nebo koncem – přidali balíček s reklamou, který bude cenově výhodnější.

Oneplay od startu přinese čtyři balíčky předplatného a v jejich rámci se neliší, jestli s reklamou, nebo bez reklamy. Musíme si uvědomit, že spojujeme svět lineární televize a catch-up nabídky Voyo Originálů a původní tvorby. Samozřejmě, že u lineárního vysílání kanálů reklama bude. Stejně jako když si diváci pustí v rámci TV průvodce pořady sedm dní zpětně, tak u nich reklama také bude, protože jsou to živé TV kanály. Ale původní tvorba pro Voyo nebo Oneplay, nebo původní tvorba pro TV Nova, kterou budou diváci sledovat jak v archivu, tak zpětně, bude bez reklam. Do budoucna ale zavedeme vrstvu pro reklamu také ve vlastní tvorbě Novy nebo v originální tvorbě Oneplay.

Jaké přípravy si zavedení reklamní vrstvy vyžádá?

Je to mnoho kostiček do skládačky. Jedna věc je technologie. Spočívá v tom, že je třeba nějakého reklamního systému, který dokáže obsloužit zákazníky a dokáže pracovat s daty služby. Zároveň dokáže unikátně cílit díky tomu, že budeme vědět, na co se diváci dívají, co je zajímá, jaké mají balíčky, s jakou frekvencí je sledují. Precizní cílení podle dat bude za 5-6 let na prémiové videoslužbě tím, co bude dávat hodnotu inzerentům. V tom vidíme budoucnost a náš další zdroj výnosů. Druhá věc je, že v tuto chvíli není na českém trhu ještě definovaný způsob měření. Má se měřit samostatně, nebo společně s TV daty a spojovat do jedné měny? To jsou velké otázky, které musíme vyřešit nejen sami, ale i s kolegy na trhu v rámci asociace ATO. Je velmi důležité, aby se operovalo s měnou, která je důvěryhodná, jasně doložitelná a která může mít hodnotu pro inzerenty.

Je evidentní, že podíl internetového sledování roste, a naopak lineárního klesá. Jak to bude v nové službě ve zpětném zhlédnutí s možnostmi přetáčet reklamy?

U TV Prima přetáčet reklamy nepůjde. Prima to tak má ve svých podmínkách a my je respektujeme. U Oneplay bude Prima fungovat tak, jak fungovala doteď v O2 TV. V tuto chvíli nelze přeskakovat nic. Ale v průběhu roku chceme zlepšit uživatelský komfort tak, aby bylo minimálně možné se mezi reklamními breaky pohybovat. A blízko je i doba, kdy i televize Nova bude muset přistoupit k tomu, že zamezí přeskakování reklam. Čím dál tím víc se totiž sleduje lineární vysílání přes internet, přeskakování je velmi snadné a pořád jsou naše televizní společnosti ze 70-80 % živené reklamními příjmy, a proto se tomu budeme muset postavit.

Na začátku roku panovaly různé výhledy ohledně nálady na inzertním trhu. Jak začátek nového roku na reklamním trhu hodnotíte?

Situaci na reklamním trhu bych popsal jako lehce optimistickou. V prvním čtvrtletí je minimálně na úrovni loňského roku. Budeme vyhlížet, jak se bude dál vyvíjet zbytek roku.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...