PŘEVIS POPTÁVKY PO TV REKLAMĚ POKRAČUJE I V ROCE 2022

28. 3. 202228. 3. 2022
Trh televizní reklamy pokračuje v růstu i v prvních měsících letošního roku a zvýšená poptávka po televizním reklamním prostoru přetrvává.

Trh televizní reklamy pokračuje v růstu i v prvních měsících letošního roku a zvýšená poptávka po televizním reklamním prostoru přetrvává. Ukazují to jak dostupná data monitoringu reklamních investic, tak rovněž vyjádření zástupců televizního trhu.

Meziroční růst hrubých investic směřovaných do televizní reklamy byl podle dat monitoringu Nielsen Admosphere za období leden až únor 2022 meziročně vyšší o 15 %. Televizní trh roste také v objemu počtu doručených GRP. Zde rovněž data Nielsen Admosphere ukazují meziroční růst, ten je ale nižší než v hrubých investicích (+3 %). V obecné cílové skupině 15+ je ale zvýšení nejvyšší u komerčních televizních skupin Nova Group (+14 %) a Prima Group (společně s TV Óčko + 6 %).

Na druhou stranu ale s pokračujícím růstem odložené TV sledovanosti se meziročně snižuje sledovanost (rating) v živém lineárním TV vysílání. To vytváří na reklamní TV prostor další tlak.
„Pozorujeme, že roste trh, ale klesá PUT (PUT – persons using television, pozn. red.), dochází tedy k odlivu diváků od lineární televize. Kombinace těchto dvou složek vytváří dvouciferný tlak na inventory,“

popisuje komerční ředitel skupiny Prima Vladimír Pořízek. Potvrzuje zároveň, že silná poptávka po umístění TV reklamy, která provázela loňský podzim, pokračuje i v letošním prvním čtvrtletí. „Ano, stále registrujeme zvýšenou poptávku,“ dodává.

Zvýšenou poptávku po tematických TV stanicích pozoruje už delší dobu také managing directorka mediálního zastupitelství Atmedia Michaela Suráková. „V čistém objemu se sice nejedná meziročně o dvouciferný nárůst, ale blížíme se mu. Kdybychom neměli zcela vyprodaný reklamní prostor na všech televizních stanicích, které na českém trhu zastupujeme, ke dvoucifernému nárůstu by došlo,“ vysvětluje.
„Poptávka po TV reklamě je stále nebývale vysoká. Převis poptávky nad nabídkou, který jsme mohli pozorovat v loňském roce, pokračuje i letos. To jen potvrzuje skutečnost, že je televize klíčovým médiem pro řadu zadavatelů,“

dodává.

Atmedia podle jejích slov reaguje na převis poptávky nad nabídkou tím, že se snaží rozšiřovat portfolio tematických TV stanic. V dubnu proto nově zahájí prodej na filmovém kanálu FilmBox Stars a s dalšími potenciálními televizními stanicemi je v kontaktu.

Očekává přitom, že i ve druhém čtvrtletí budou zadavatelé poptávat velké množství TV reklamy. „Inflace sice roste, ale podle signálů z trhu to zatím nevypadá na snižování investic do marketingových aktivit,“ odhaduje Michaela Suráková. Predikci ale celkově ztěžuje válka na Ukrajině, jejíž dopady na TV trh je obtížné v delším časovém horizontu předvídat. „Vzhledem k válečnému konfliktu na Ukrajině vývoj ve druhém čtvrtletí nikdo nedokáže predikovat,“ říká Vladimír Pořízek.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...