O nové video službě a zejména o jejím obsahu jsme vás podrobně informovali v reportáži z jejího představení v lednu (odkaz níže) a také v nedávném prvním krátkém praktickém seznámení. Ambicí Prima+ není konkurovat zavedeným světovým video službám, ale zejména zaujmout specifického českého diváka.
Na naše otázky odpovídají Josef Beneš, ředitel VoD Prima, a Nguyen Hung, ředitel vývoje on-line technologií.
Platforma, na které je postavena video služba Prima+, je podle vašich slov interní. Co vás vedlo k tomu, že jste nesáhli po něčem už zavedeném? Česko je ostatně, stejně jako u antivirových programů, v tomto směru velmoc.
NH: Celkovou platformu jsme si strategicky rozdělili na funkční celky nebo komponenty, v nichž jsme si stanovili prioritní úseky, na kterých jsme pracovali s interním týmem vzhledem k synergickým efektům s vysíláním naší televize. Ale zároveň jsme některá řešení vyvíjeli i s externími dodavateli. Například mobilní aplikace, aplikace pro Smart TV a HbbTV.
Řekněte nám, nakolik je vaše platforma škálovatelná? Jaké je například optimální rozmezí jejího použití co do počtu uživatelů a co do počtu současně ji využívajících uživatelů?
Infrastruktura platformy je postavena na globálním cloudovém řešení, abychom mohli flexibilně reagovat na aktuální potřeby a zároveň myslet na budoucí rozvoj produktu.
Jaké máte stanovené cíle co do počtu diváků?
JB: Nemáme pevně stanovená kritéria, ale líbilo by se nám, kdybychom měli 500 000 uživatelů ve verzi Free, kde lidé mohou sledovat obsah zdarma. A ideálně kolem 100 000 platících uživatelů. Tato čísla odhadujeme na základě dosavadního počtu registrací uživatelů iPrima bez reklam a zápůjček videí na iPrima.cz.
Bude se Prima+ rozšiřovat i do dalších zemí?
JB: Našim cílem je český trh, neboť i skupina Prima cílí na českého diváka. Webová stránka primaplus.cz bude samozřejmě dostupná i v zahraničí, ale aplikace pouze v České republice. Formáty natočené podle původního námětu skupiny Prima si mohou pouštět uživatelé z celého světa. Akviziční a licenční videa je možné sledovat pouze v ČR.
Kde jste se inspirovali pro uživatelské rozhraní?
JB: Inspiraci jsme hledali doma i v zahraničí. Naším cílem bylo nabídnout českým divákům moderní a uživatelsky přátelské rozhraní, ve kterém se snadno orientuje každý člen rodiny. V tom mají vysoké standardy především nadnárodní streamovací služby.
Jsou v něm odstraněny vady většiny současných VoD, týkajících se například jazykových mutací, které nejsou vidět před tím, než si pořad pustíte, či neuváděného celkového počtu dílů u nového seriálu pouštěného postupně po jednom?
JB: Dostupnost jazykových verzí intenzivně připravujeme a během následujících týdnů budou k dispozici. Nabídka originálních jazyků s titulky v kombinaci s dabingem bude funkční.
U původní tvorby půjdete cestou „jeden díl týdně“ nebo občas „pustíte vše najednou“?
JB: Stejně jako ostatní streamovací služby máme i my při nasazování prémiových formátů Prima+ Originals pokaždé odlišnou strategii. Zatímco u Bodyguardů a Půlnoční zpovědi bude možné sledovat všechny díly hned při startu, u pořadu Sedm schodů k moci jsme se rozhodli, že budeme nasazovat vždy dva nové premiérové díly týdně po dobu jednoho měsíce.
Přichází Prima+ v rámci uživatelského rozhraní s něčím ojedinělým, či přímo unikátním? Půjdou například filtrovat pořady podle věku, kvality zvuku atd.?
JB: Unikátní je náš „rekomendační“ systém, který bude nabízet obsah na základě sledovanosti, trendujících pořadů či uživatelských preferencí, a to pro každý profil zvlášť. Nabídka obsahu se také dynamicky filtruje podle uživatelského účtu, rozdílně pro Free a placené tarify.
Mluvili jste o rodinných profilech. Půjde vytvořit i ryze dětský? Jak máte zajištěno filtrování obsahu podle věku? Používáte domácí věkové hranice, včetně 15+ a 18+, nebo sázíte na ty zahraniční, resp. americké?
JB: Každý registrovaný uživatel si může vytvořit až pět rodinných personifikovaných profilů s doporučovaným obsahem na míru. V další fázi vývoje webu se určitě se chceme zaměřit na bezpečné sledování pořadů pro ty nejmenší a zajistit nastavení dětských profilů, které dětem umožní zhlédnout bezpečný obsah.
Je u vaší video platformy ještě něco, co byste chtěli zdůraznit a nepřišla na to řeč?
JB: Určitě bychom rádi zdůraznili, že Prima+ je jediná flexibilní video služba na českém trhu. Uživatelům umožní konzumovat obsah na základě výběru ze tří tarifů.
Základní nabídka Free, která umožňuje přístup do video archivu pořadů skupiny Prima, je zdarma. Registrovaným uživatelům umožní také sledování živého vysílání všech českých stanic skupiny Prima. Vše v SD kvalitě a s reklamou.
Rozšířená nabídka Light za 99 Kč měsíčně nabídne uživatelům navíc předpremiéry oblíbených pořadů a seriálů až sedm dní před televizním vysíláním, více než dva tisíce českých i zahraničních titulů a také exkluzivní obsah Prima+ Originals. A to všechno v HD kvalitě a s polovičním objemem reklamy.
Tarif Premium za 149 Kč měsíčně obsahuje kompletní nabídku v kvalitě Full HD a zcela bez reklam.
Každý registrovaný uživatel si také může vytvořit až pět rodinných profilů s doporučovaným obsahem na míru. Registrovat je možné rovněž až pět zařízení v domácnosti (Smart TV nebo HbbTV, telefon, počítač či tablet), současně je možné sledovat tři streamy prima+.
Zdroj: televizniweb.cz