Ačkoli je Valentýn většinou spojován s romantickými vztahy, přáteli a rodinou, je to neopakovatelná příležitost, jak svým zákazníkům projevit trochu lásky a výsledek proměnit v prodeje. Pojďme se tedy podívat na několik dat k tomuto období.
Valentýn je skvělá příležitost jak nastartovat prodeje na začátku roku
Výdaje na Valentýna (USA) se za posledních deset let zvýšily o 6,3 miliardy dolarů, ze 17,6 miliardy dolarů v roce 2012 až po 23,9 miliardy dolarů v roce 2022. Nemluvě o rekordním roce 2020, kdy dosáhly 27,4 miliardy dolarů!
V důsledku pandemie v roce 2021 zaznamenala výrazný pokles, který byl pravděpodobně ovlivněn celostátními karanténami a vynuceným společenským odstupem. Rychle se proto přesuneme do dnešní doby - zdá se, že se vše vrací do starých kolejí.
Zde je několik čísel, která to dokazují (2022):
- Rok 2022 byl druhým nejvyšším rokem v historii, pokud jde o valentýnské výdaje (23,9 miliardy dolarů).
- Více než polovina (53 %) amerických spotřebitelů plánuje oslavit Valentýna.
- Nakupující očekávají, že za valentýnské dárky utratí v průměru 175,41 USD na osobu.
- Jen za šperky utratili američtí spotřebitelé 5,8 miliardy dolarů.
- Nejoblíbenějším místem pro nákupy je i nadále internet (41 % spotřebitelů nakupuje online ve srovnání s 32 % spotřebitelů, kteří nakupují v obchodních domech).
- Z těch, kteří neslaví, má 27 % stále tendenci si tuto příležitost připomínat.
Co se na Valentýna prodává nejvíce?
Nejoblíbenější valentýnské dárky se každý rok příliš nemění a jejich seznam obvykle vypadá následovně (NRF):
- Sladkosti - 56 %
- Přáníčka - 40 %
- Květiny - 37 %
- Večerní posezení - 31 %
- Šperky - 22 %
Kdy začít s reklamou na Valentýna?
Ačkoli pro většinu svátečních kampaní obvykle platí "čím dříve, tím lépe", univerzální odpověď na tuto otázku neexistuje. Může to záviset na mnoha různých faktorech, například na specifikách produktu - možná nabízíte personalizaci a dokončení objednávky trvá déle? Nebo prodáváte květiny a propagovat valentýnské nabídky v prosinci by mohlo být jednoduše příliš brzy?
Vše si dobře promyslete a nezacházejte do extrémů. Obvykle je praktičtějším přístupem mít reklamní kampaně připravené do 1. února, což vám poskytne dostatek času na vybudování povědomí nebo doručení objednávek.
Zdroj: eskimi.com