Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

PROČ JE PRO ZNAČKY VÝHODNÉ SKLOUBIT HUMOR A SVŮJ ÚČEL

11. 7. 202311. 7. 2023
Testování System1 vítězů Cannes Film Lions naznačuje, že humor se čím dál více stává důležitým prvkem reklamy, částečně je to ale na úkor účelu.

Více než polovina vítězů (52 %) Cannes Film Lions 2023 byla záměrně vtipná, což je nárůst oproti 43 % v loňském roce. Stejný průzkum však také zjistil, že vítězové cen ale u veřejnosti nedopadají o tolik lépe než průměrná videoreklama, částečně proto, že je v nich namícháno poměrně dost negativních emocí.
"Edgy humor, který rozesmívá marketéry, často selhává ve spojení se světem mimo marketingovou bublinu,"

dodává System1.

Andrew Robertson z BBDO se otázkou humoru zabýval na zasedání v Cannes, kde poznamenal, že v roce 2022 jen každý desátý ze všech vítězů Golden Grand Prix použil humor - "a to je podle mě velký problém".

Proč je to důležité


Humor by pro marketéry neměl být problém: humorné reklamy jsou zapamatovatelnější, výraznější a značky, které se na nich podílejí, jsou více doporučovány, vyplývá z údajů společnosti Kantar, které také ukazují, že téměř každý chce, aby značky byly vtipné. Z vlastního testování společnosti System1 vyplývá, že emoce, které mají největší obchodní efekt, jsou pobavení a škodolibost. A jak řekl Robertson, humor může fungovat v každém mediálním kanálu.

"Na celém světě roste negace a ukazování katastrof či neštěstí," poznamenal Robertson. "Takže si troufám tvrdit, že pokud značky opravdu chtějí udělat svět lepším, mohou lidi rozesmát a zároveň vydělat nějaké peníze." Navrhl také, že by se měla udělit cena Cannes Lions za nejlepší využití humoru.

Závěry



  • Humor je zapamatovatelnější: 90 % respondentů tvrdí, že si vtipnou reklamu zapamatují s větší pravděpodobností.

  • Je výraznější: v měření výraznosti společnosti Kantar přináší nárůst o 11 bodů.

  • Je přesvědčivější: 72 % respondentů tvrdí, že by si vybrali humornou značku místo konkurence.

  • Humor vede k doporučení: 80 % respondentů tvrdí, že vtipnou značku s větší pravděpodobností doporučí.

  • Kdo by se rád nesmál: 91 % respondentů tvrdí, že chtějí, aby značky byly vtipné.


"Existují způsoby, jak můžete mít vážný záměr a mluvit o něm způsobem, který není vážný. A v některých případech možná ani nemusíte mít příliš vážný účel. A i když přijmete citlivé důvody, můžete být úspěšní, pokud budete vtipní [za Maltesers]."

Andrew Robertson, prezident a generální ředitel BBDO Worldwide.

K tématice humoru čtěte více i na webu ScreenVoice zde.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...