Více než polovina vítězů (52 %) Cannes Film Lions 2023 byla záměrně vtipná, což je nárůst oproti 43 % v loňském roce. Stejný průzkum však také zjistil, že vítězové cen ale u veřejnosti nedopadají o tolik lépe než průměrná videoreklama, částečně proto, že je v nich namícháno poměrně dost negativních emocí.
"Edgy humor, který rozesmívá marketéry, často selhává ve spojení se světem mimo marketingovou bublinu,"
dodává System1.
Andrew Robertson z BBDO se otázkou humoru zabýval na zasedání v Cannes, kde poznamenal, že v roce 2022 jen každý desátý ze všech vítězů Golden Grand Prix použil humor - "a to je podle mě velký problém".
Proč je to důležité
Humor by pro marketéry neměl být problém: humorné reklamy jsou zapamatovatelnější, výraznější a značky, které se na nich podílejí, jsou více doporučovány, vyplývá z údajů společnosti Kantar, které také ukazují, že téměř každý chce, aby značky byly vtipné. Z vlastního testování společnosti System1 vyplývá, že emoce, které mají největší obchodní efekt, jsou pobavení a škodolibost. A jak řekl Robertson, humor může fungovat v každém mediálním kanálu.
"Na celém světě roste negace a ukazování katastrof či neštěstí," poznamenal Robertson. "Takže si troufám tvrdit, že pokud značky opravdu chtějí udělat svět lepším, mohou lidi rozesmát a zároveň vydělat nějaké peníze." Navrhl také, že by se měla udělit cena Cannes Lions za nejlepší využití humoru.
Závěry
- Humor je zapamatovatelnější: 90 % respondentů tvrdí, že si vtipnou reklamu zapamatují s větší pravděpodobností.
- Je výraznější: v měření výraznosti společnosti Kantar přináší nárůst o 11 bodů.
- Je přesvědčivější: 72 % respondentů tvrdí, že by si vybrali humornou značku místo konkurence.
- Humor vede k doporučení: 80 % respondentů tvrdí, že vtipnou značku s větší pravděpodobností doporučí.
- Kdo by se rád nesmál: 91 % respondentů tvrdí, že chtějí, aby značky byly vtipné.
"Existují způsoby, jak můžete mít vážný záměr a mluvit o něm způsobem, který není vážný. A v některých případech možná ani nemusíte mít příliš vážný účel. A i když přijmete citlivé důvody, můžete být úspěšní, pokud budete vtipní [za Maltesers]."
Andrew Robertson, prezident a generální ředitel BBDO Worldwide.
K tématice humoru čtěte více i na webu ScreenVoice zde.
Zdroj: warc.com